Gjennomføring av ledninger gjennom kjøleskap-vegg

LarsUlv

Norbrygg-medlem
Jeg skal borre hull gjennom sideveggen på kjøleskapet/gjæringskapet til en strømledning (til varmekilde) og ledningen til temperaturmåleren til STC-1000.

Da kan jeg jo bare borre (ja, jeg vet at det ikke går kjøle sløfe i sideveggen) og trekke ledningene gjennom, men jeg ønsker å gjøre det litt finere.

Finnes det noen gjennomføringer, gjerne i plast, som gjør slik at jeg får et fint "rør" gjennom veggen?

Har forsøkt å søke på forskjellig, men finner ikke noe som er slik jeg tenker meg.
Sikkert fordi jeg ikke vet hvilket begrep jeg skal søke på.
 
JG har det du trenger, egentlig. Jeg har gjort det samme selv, og føler selv at det ble pent nok. Men borret inn gjennom isolasjonen.
 
Trekker du et JG rør gjennom veggen da?

Jeg har borret inn gjennom isolasjon, ikke mer enn nødvendig, slik at jeg får festet rundt selve stålveggen. Hvis du er bekymret for isolasjon kan du foame igjen rundt gjennomføringen igjen, men jeg føler at det blir stygt og hindrer tilgang til feilsøking.
 
Jeg har borret inn gjennom isolasjon, ikke mer enn nødvendig, slik at jeg får festet rundt selve stålveggen. Hvis du er bekymret for isolasjon kan du foame igjen rundt gjennomføringen igjen, men jeg føler at det blir stygt og hindrer tilgang til feilsøking.
Har du noen bilder, når du får tid?
 
Slangene har dog gått til helvete på til av linjene, BT slange som har sprukket. Jeg skal dra det ned til 3/16 selv på gass og men det var iallefall et bilde av hvordan man kan kutte i kjøla.
 
Jeg har alltid drømt om å ha en 3/16 JG-hunn kobling integrert kjøleskapsveggen på både inn og utsiden av kjøleskapet til gass. @Oberstbräu du som kan alt om slike JG koblinger, finnes det noe for dette?

Dersom dette finnes, så finnes det kanskje i 3/8 også og det funger jo til det du skal bruke det til @LarsUlv , gjør det ikke?
 
Jeg har alltid drømt om å ha en 3/16 JG-hunn kobling integrert kjøleskapsveggen på både inn og utsiden av kjøleskapet til gass. @Oberstbräu du som kan alt om slike JG koblinger, finnes det noe for dette?

Dersom dette finnes, så finnes det kanskje i 3/8 også og det funger jo til det du skal bruke det til @LarsUlv , gjør det ikke?

Det finnes, med en overgang eller to. Sjekk ut JG sin hjemmeside.
 
Hvorfor ikke?
Fordi når jeg skal flytte på boksen med STC-1000 må jeg skru opp boksen og løsne temperaturproben fra STC'en.
Og dersom jeg skal bruke den et annet sted, må jeg trekke ledningen på nytt. (Ikke så ofte det sker, men det skjer).
OG når jeg hadde kjøleskapet framme sist var det kondensvann og gruff i oppsamlerbrettet bak kjølskapet, men jeg fikk det ikke løst fordi ledningene som gikk gjennom drenshullet sperret for å få løst brettet.
 
Jeg har alltid drømt om å ha en 3/16 JG-hunn kobling integrert kjøleskapsveggen på både inn og utsiden av kjøleskapet til gass. @Oberstbräu du som kan alt om slike JG koblinger, finnes det noe for dette?

Dersom dette finnes, så finnes det kanskje i 3/8 også og det funger jo til det du skal bruke det til @LarsUlv , gjør det ikke?

Det finnes John Guest panelgjennomføring (bulkhead). Har ikke prøvd dem selv. De er helt klart ikke lange nok til å gå gjennom hele kjøleskapsveggen.
Brewshop har i 3/8": https://brewshop.no/produkt/fat-co2/john-guest/john-guest-38-gjennomforing
Disse har i 3/16": https://www.freshwatersystems.com/p-2444-john-guest-bulkhead-union-316-x-316.aspx (Kjøpte alt av JG herfra før vi gikk over til DMFit).
 
Tilbake
Topp