Gjennomføring av ledninger gjennom kjøleskap-vegg

Det ble laget slik fordi jeg hadde en ide som @msevland gadd å hjelpe meg med.
Og det fungerer slik det er nå, selv om det må ryddes litt.

:) Det er jo prototyping og leking dette her. En av flere bonus hobbyer i tilknytning til brygging.


Når jeg tenker meg om så er du lydtekniker og jobber med multi-kable/boks til dagen. Dermed er nok tanken på å bruke en flerleder-kabel mer selvsagt for deg, men tanken er veldig god.
Om jeg ender opp med noe slikt har jeg jo en fin gjennomføring som "støtter" CO2 slangen inn i skapet.

Hehe! Spot on. Jeg regnet med at det er prototyping og denslags. Så jeg ville egentlig bare komme med forslag til neste versjon, samt spørre om dine tanker om hvorfor i denne versjon. Har gått løypa selv noen ganger her hjemme i bryggeriet, og som du sier i jobben. Har adaptert en del av den tankegangen til hjemmebryggeriet mtp kabling iallefall. Saken er vel litt også at jeg synes at slikt er artig (lett infrastruktur), og liker alltid å gjøre det smooth, samt modulært (fra jobben min).
 
La ikke gleden av egenproduksjon ødelegges av det perfekte.
Dette var en enkel ide jeg drodlet videre på. Det finnes mange løsninger som overgår denne.
Jeg laget en del bokser med Aviation koblinger. De ble lite brukt og ble stort sett stående tilkoblet...
 
La ikke gleden av egenproduksjon ødelegges av det perfekte.
Dette var en enkel ide jeg drodlet videre på. Det finnes mange løsninger som overgår denne.
Jeg laget en del bokser med Aviation koblinger. De ble lite brukt og ble stort sett stående tilkoblet...

Gjennomføringen din er fin den og den trengs. Artig at den er hjemmeprintet og. Men jeg vil fortsatt foreslå bokser hvor koblingspunkter kan huses, med strekkavlastere. Plutselig så napper man en kabel ut av skjøten sin, og så klør man seg i hodet hvorfor det ikke skjer noe.
 
Jeg brukte drain hullet i bak-kant der kondensen normalt sett skal renne ut og ned på kompressoren for å fordampe. Stakk gjennom en ledning uten stikk. og monterte det etterpå. Uten å modifisere noe. Kondens skal jeg ikke ha lengre siden grønnsakene måtte flytte :)
 
... jeg vil fortsatt foreslå bokser hvor koblingspunkter kan huses, med strekkavlastere.
Kan gjøres enkelt ved å borre samme hullet i en box og feste koblinger i boxen
bb789bbb7753a76ba1d6c60316652c3f.jpg

https://www.biltema.no/bygg/elinstallasjoner/installasjonsror/koblingsboks-2000017380
 
Tilbake
Topp