DIY krankobling

YngveKL

Norbrygg-medlem
Fordi kjøkkenkranen er alt utenom standard sliter jeg med å få tak i overgang i Gardena. Så DIY ble løsningen... en del av en sykkelslange, en bit 3/4" slange og ditto Gardenakobling. Bare å trekke slangen over krantuten, så sitter den selv. Perfekt! :)Screenshot_20190107-193253_Gallery.jpg Screenshot_20190107-193216_Gallery.jpg Screenshot_20190107-193230_Gallery.jpg
 
Har en sånn krane. Mener jeg skrudde av filteret på tuppen og satte på en Gardenadings. Ikke umulig at det var via overgang.
Husker at det var no styr for å få det til.
Men det er sikkert tre-fire år siden jeg fikk bryggeforbud på kjøkkenet av kjøkkensjefen nå.. (etter at jeg kokte over).

Men bra du har funnet en løsning :)
 
Har skrudd av alt som er å løsne på den Ikea krana, men ikke f... om jeg fant noe som passa. Kjøpte en lignende dings ferdig fra Gardena, men der var gummidingsen for tait. Fikk den ikke over tuppen (om det er lov å si da)... :)
 
Har denne IKEA-krana på bryggerommet selv. På min passer vanlig 1/2" NPT hurtigkobling:

WEB_Image%20Hurtigkobling%20rustfri%201%202%20%20hann%20m%20gjenge-1671226110.Jpeg
 
La igjen en NPT male hurtigkobling (som @perolavsen viste til her) ved siden av krana i bryggerommet da det ble bygget, med beskjed til rørleggeren om å fikse det ;) Aner ikke hva slags kran dette er (noe som ble funnet på Finn og plukket opp), men da jeg kom tilbake var den festet :) Meget praktisk.
 
Nei har du sett på f**n... (og unnskyld språket) Tusen takk begge to! Må jo innrømme at det ser litt bedre ut enn det jeg lagde til, ikke alltid selvgjort er "bestgjort". Erre' mulig at jeg ikke har fått til dette da.... :eek::(:)
 
Tilbake
Topp