Smakstilsette øl på fat

har brygget nesten 80 liter belgisk wit til et bryllup. Dette er fordelt på 4 corneliusfat. For å gjøre øltilbudet på bryllupet litt mer spenstig har jeg vurdert å smakstilsette et eller 2 av fatene. Humle er jo selfølgelig en løsning, hvilken humle ville folk brukt til en belgisk wit?
Og kan man bruke noen andre smakstilsetninger? Ølet skal stå kaldt til det er drukket opp, så ingen fare for at det blir noe stor gjæringsaktivitet(10 dager)
Kan man tilsette fruktpure direkte på fat?
 
Har prøvd frosne bringebær rett i eit fat med Wit (hadde dei i en meskepose, steinane blir igjen i posen). Stor suksess! Er på topp etter ei veke ca. Smakar skikkelig fersk og friskt av bringebær. Etter eit par mnd blir det meir og meir syrlig. Og blir nesten som eit surøl tilslutt.. Mitt blei iallefall ganske surt, men fortsatt veldig godt. Men på ein heilt annen måte
 
Har prøvd frosne bringebær rett i eit fat med Wit (hadde dei i en meskepose, steinane blir igjen i posen). Stor suksess! Er på topp etter ei veke ca. Smakar skikkelig fersk og friskt av bringebær. Etter eit par mnd blir det meir og meir syrlig. Og blir nesten som eit surøl tilslutt.. Mitt blei iallefall ganske surt, men fortsatt veldig godt. Men på ein heilt annen måte
Hvor mye brukte du på et fat? (19 liter)
 
Lag thé og tilsett gjennom ballock kobling for å redusere tilførsel av O2. Dette er enklest ved å bruke en brusflaske / PETflaske og en PET/ballock overgang:
Søk på: PET Beer på
aliexpress.com

[Edit] hva har de gjort med Ali appen? Lenker blir bare tull for tiden...
 
Tilbake
Topp