Hva fikk du i posten i dag?

Bruker et sånt til å måle ned i mesken, i tillegg til en thermapen. Det er treigt, kjipt og analogt. Men når det henger på kanten på maltrøret så gjør det jobben for meg.
Termometer analogt - utstyr til brygging - ølbrygging - Ølbrygging AS

Jeg har sett på det. Bryggselv har det også, til samme prisen. Men jeg har stort sett lokket på under meskinga, og orker ikke styre med et treigt termometer. Jeg måtte bruke et gammelt et mens jeg venta på det nye, og irriterte meg kraftig:). Så sjøl om jeg mistenker at avansen er god på det digitale, så er det verdt penga for meg. Siden jeg ikke har noen form for temperaturstyring av noe som helst, er et godt termometer nokså viktig.
 
Nytt termometer: Termometer, digital - utstyr til brygging - Ølbrygging - Ølbrygging AS

Dette er det andre av samme slag. Det første slutta å fungere etter å ha skranta ei stund. Av/på-knappen er et svakt punkt, og etter hvert måtte jeg bruke en kulepenn for å få det til å virke. Og så holder det ikke fuktighet skikkelig ute.

Men nå kjenner jeg det, og isolerer litt ekstra med gaffatape, som jeg klistrer over av/på-knappen også. Det er fabelaktig i bruk; det kan kalibreres, det har en lang nok føler til at jeg får målt over alt i mesken, og det reagerer kjapt nok til at jeg slipper å ergre meg over å måtte vente.

Jeg har ikke funnet noe alternativ til det, faktisk. Ikke noe med en passe lang føler.
Jeg bruker thermapen. Superfornøyd! :)
 
Nytt termometer: Termometer, digital - utstyr til brygging - Ølbrygging - Ølbrygging AS

Dette er det andre av samme slag. Det første slutta å fungere etter å ha skranta ei stund. Av/på-knappen er et svakt punkt, og etter hvert måtte jeg bruke en kulepenn for å få det til å virke. Og så holder det ikke fuktighet skikkelig ute.

Men nå kjenner jeg det, og isolerer litt ekstra med gaffatape, som jeg klistrer over av/på-knappen også. Det er fabelaktig i bruk; det kan kalibreres, det har en lang nok føler til at jeg får målt over alt i mesken, og det reagerer kjapt nok til at jeg slipper å ergre meg over å måtte vente.

Jeg har ikke funnet noe alternativ til det, faktisk. Ikke noe med en passe lang føler.
Pakk inn hodet i glad-pack, funker fjell! Ja ikke pakk inn ditt hode da, det funker fjell likevel ;)
 
Ny brok. Og en shorts. Og T-skjorte. Og longsleave. Og det var det.
f3a9d5a13dde0b5f1e90411d0f1be2b9.jpg
 
464b10306f0a8d971ef68e24d0af6d8d.jpg


Tappa 50 liter stout på 11% på ei slik i går kveld. Den har først vore brukt til ein solbærvin i 2-3 måneder



Sent from my iPhone using Tapatalk

Høres knall ut. Jeg har tenkt å prime min med sherry noen måneder. Har bestilt på Ila, og venter bare på at de skal få de på lager. Etter det blir det surøl.

Hvordan ble vinen?
 
Høres knall ut. Jeg har tenkt å prime min med sherry noen måneder. Har bestilt på Ila, og venter bare på at de skal få de på lager. Etter det blir det surøl.

Hvordan ble vinen?

Var ikkje vår vin, men det me smakte hadde eit klart preg av eik [emoji16]. Hadde tenkt å lager øl 3-4 måneder på fatet. Men vil sjekke utvikling litt under veis


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Fikk det samme i dag som i går, ikke no! DHL express har tydeligvis også tatt sommerferie. Ikke mye express igjen dær :)
 
Tilbake
Topp