KegLand med ny can seamer

Mener du at en skjøtekabel er løsningen, eller misforstår jeg?
Nei, det er andre delen av ledningen som er for kort. Altså den med Anderson plug'en på.Så med mindre du har en skjøteledningen med Andersonplugger på, så hjelper det ikke stort. Men kan leke hobbyelektriker og bytte ut ledningen med en lengre en da, og så skru på Anderson pluggen på den nye ledningen. Men så langt har jeg ikke kommet enda :p
 
Må gjerne stille inn maskinen på nytt med B64, eller er de like nok lokkene som fulgte med?
Slik det ser ut for meg, er det samme diameter på lokkene, men B64-lokkene kommer lengre opp på chuck'en enn CDL-lokkene pga. hvordan formen er på innsiden.
Jeg fikk CDL-lokk først, og de gikk ikke an å bruke med Cannular'en i det hele tatt.
 
Slik det ser ut for meg, er det samme diameter på lokkene, men B64-lokkene kommer lengre opp på chuck'en enn CDL-lokkene pga. hvordan formen er på innsiden.
Jeg fikk CDL-lokk først, og de gikk ikke an å bruke med Cannular'en i det hele tatt.
Nå ble jeg usikker på hva slags lokk jeg egentlig fikk med, hvordan ser jeg forskjell på keglandlokkene og b64? CDL kan det jo ikke være siden boksene ble tette selv om det stod CDL på bestillingen...
 
Nå ble jeg usikker på hva slags lokk jeg egentlig fikk med, hvordan ser jeg forskjell på keglandlokkene og b64? CDL kan det jo ikke være siden boksene ble tette selv om det stod CDL på bestillingen...
B64_vs._CDL.PNG
 
Nå ble jeg usikker på hva slags lokk jeg egentlig fikk med, hvordan ser jeg forskjell på keglandlokkene og b64? CDL kan det jo ikke være siden boksene ble tette selv om det stod CDL på bestillingen...
Bestilte du fra Bryggselv eller Ølbrygging fikk du med de riktige lokkene. Brewshop sendte ut feil, og det retter de opp nå. Har ikke oversikt over de andre butikkene. Spenningen nå består i om B64 er 100 % kompatible med Cannularen.
 
Bestilte du fra Bryggselv eller Ølbrygging fikk du med de riktige lokkene. Brewshop sendte ut feil, og det retter de opp nå. Har ikke oversikt over de andre butikkene. Spenningen nå består i om B64 er 100 % kompatible med Cannularen.
Siden jeg bestillte av Bryggselv så var det vel kegland sine lokk da :) eller kan det være b64?
 
Går det an å bringe inn et annet spørsmål her. Etiketter.
Prøvde med melk som på flasker. Løsner og faller av. Limstift. Sitter godt helt til den kalde boksen settes på bordet og får kondens på overflaten. Da løser limet seg opp, og dermed løsner også etiketten.
Noen som har en løsning annet enn de dyre selvklebende?
 
Dyre og dyre... Kjøper en pakke med ark, tror det var 100, på Nordengros for ca 200 penger, blir sånn ca 200/600... 0,33 kr pr ettiket.. har du råd til boksemaskin har du råd til det og
 
Når du først nevner omformeren. Der sitter det noen kondensatorer inni som bruker litt tid på å lade ut, fikk meg en liten kilevink i dag når jeg tok på støpselet (pinnene)

Ouch. Det høres ikke bra ut, og utstyr som selges skal jo være trygt.
 
Dyre og dyre... Kjøper en pakke med ark, tror det var 100, på Nordengros for ca 200 penger, blir sånn ca 200/600... 0,33 kr pr ettiket.. har du råd til boksemaskin har du råd til det og
Så klart! Tenkte mer på de ferdigtrykte fra bryggebutikkene.
 
Kan det stemme at mindre avstand "Y" på Valse 1 fører til mindre overlapp?
Virker som om overlappen ble kortere ved å justere denne avstanden mindre. Har prøvd å justere denne så nærme som mulig ca. 0,05mm...

Har følgende mål nå men overlappen ser ut til å være i minste laget:
Valse 1: Y: 0,05mm X: 0,7mm
Valse 2: Y: 1,3mm X: 0,1mm
 
Kan det stemme at mindre avstand "Y" på Valse 1 fører til mindre overlapp?
Virker som om overlappen ble kortere ved å justere denne avstanden mindre. Har prøvd å justere denne så nærme som mulig ca. 0,05mm...

Har følgende mål nå men overlappen ser ut til å være i minste laget:
Valse 1: Y: 0,05mm X: 0,7mm
Valse 2: Y: 1,3mm X: 0,1mm
Var på bærtur her tror jeg. Stilte valse 1 så langt med som mulig uten at den tar nedi og avstand X-0,6mm.
Valse 2, Y-1,2mm X-0,1mm.

Virker tett nå, men hvis jeg presse den ferdigvalsede boksen opp igjen lekker sømmene men det er kanskje normalt?
 
Det fungerte greit å legge strømadapteret inni boksmaskinen. Flyttet pluggen litt bakover. Bruker de samme skruene og feste. Slipper strekk i kabelen også.

20190811_143431.jpgPSX_20190811_171906.jpg
 
Det fungerte greit å legge strømadapteret inni boksmaskinen. Flyttet pluggen litt bakover. Bruker de samme skruene og feste. Slipper strekk i kabelen også.

Vis vedlegget 41355Vis vedlegget 41359
Kegland gjorde et stort poeng ut av at strømforsyningen skulle være ekstern av sikkerhetsgrunner. Det spruter godt under fylling, og jeg har tatt med maskinen til vaskekummen for skylling etter bruk. Enhver får gjøre som man vil, men jeg ville ikke montert/oppbevart omformeren inne i maskinen.
 
Fikk nå prøvd ut denne makskinen med litt ulikt utfall. Vanskelig å få boksene tett, spesielt virker det som posisjon 2 at det skurrer litt. 30 bokser ble fyllt, men 22 bokser gikk i søpla. Det er vel tidligere nevnt i tråden her at man regnet med at det var plug&play, men åpenbart ikke. Bingo fra min side om det gikk eller ikke. Uansett, er det noen andre som opplevd dette? Prøvde å trekke i posisjon 1 hardt og 2 hardt, 1 løs 2 løs, 1 hardt 2 løs osv, men Bingo hver gang om det gikk eller ikke. Sikkert noe med innstillinger dette her, men skyvelær osv har jeg aldri vært borti gitt. Og så inn i helv.... mye søl det blei når man satt den på:) noen smarte patenter for å unngå dette foruten å lage en hel bås å stå i?
 

Vedlegg

  • IMG_1243.jpg
    IMG_1243.jpg
    91,3 KB · Sett: 97
  • IMG_1244.jpg
    IMG_1244.jpg
    103,5 KB · Sett: 98
Tilbake
Topp