1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

KegLand med ny can seamer

En tråd i 'Utstyr' startet av Amarillo, 26 Feb 2019.

1. Borre S

Borre S
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

85EB0FA0-7050-4CA7-A8DB-EE22AD39CEFE.jpeg Mulig jeg har vært heldig, men fylt 100 bokser nå uten problemer. En større utfordring å få fylt opp boksene med nok øl, dvs minimalt med skum på toppen.
    Angående omformeren har jeg skrudd den fast på baksiden. Fungerer perfekt.

2. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har du lest de tidligere kommentarene i denne tråden? Mange tips, men du bør ha noe å måle med. Når maskinen er riktig innstilt trenger man ikke dra til spesielt hardt. Et lite sekund med medium kraft på hver posisjon holder lenge.

3. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Du skal ha en god skumtopp. Det gir minimalt med oksygen i boksen. En 3/16 OD ølslange eller flowkontroll på ballocken er nesten et must. Beergun rett ut fra esken er ikke optimalt.

Borre S liker dette.
  4. -Tormod-

-Tormod-
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Med medium kraft, menes da en kraft som ikke fører til at maskinen beveger seg selv om den står løst på benken (ikke er skrudd fast)?

5. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Nei, den vil bevege seg med medium :D

6. -Tormod-

-Tormod-
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ok, tenkte kanskje du ikke hadde skrudd fast den i og med at du gir den en runde i oppvaskkummen mellom slaga :)

7. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Joda, men bare på forbeina ;)

-Tormod- liker dette.
  8. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Da kan jeg berolige alle med at B64 lokk er 100 % kompatible med Kegland sine. Satt som et skudd på første forsøk – og jeg klarer ikke å se annen forskjell enn at selve åpningen har en litt annet utforming.

IMG_1003.jpg

Øllevill, AtleR, jølle og 6 andre liker dette.
  9. Nils1

Nils1
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hvilke avstander bruker folk?
    Sliter med en del utette bokser...Mulig det er teknikken...

10. Morten R Andersen

Morten R Andersen
    Expand Collapse
    Registrert bruker

9D1638B6-C508-4EA6-BFE7-E706982A9ED9.jpeg 18B0993E-E3BC-4B16-9213-E810E00267C9.jpeg Takk for svar. Ser fra andre innlegg at det virker som om du har styr på denne maskinen. Vel jeg justerer og justerer. 1 står Y - 0.10 X - 1.2 / 2 står i Y -1.2 X 0.1 men det blir nå sådan slik som bilde vedlagt. Virker som pos 2 ikke er helt med meg. Hvilken avstand bruker du?

11. Nils1

Nils1
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Trodde jeg hadde kontroll, men neida, boksene virket tette men når jeg presset hard på siden av boksene var det en del utette skjøter.
    Hvis den er så fintfølende på teknikk gir jeg opp, men skal gi den en sjanse til med noen runder justering.
    Jeg bruker nå ca. 1: Y-0,1 X-0,6 2: Y-1,2 X-0,1
    Får starte fra begynnelsen igjen med valse 1, lei av å sage opp bokser og myse på overlapper nå...

12. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Min står på:
    Valse 1: X=0,7 mm. Y er en hårsbredd over chucken (viktig at den er så langt ned som mulig).
    Valse 2: X=0,1 mm. Y= 1,2 mm

Og så må boksen være godt fastspent, men ikke så tight at den bukler seg, selvsagt.

Nils1 liker dette.
  13. Nils1

Nils1
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ser at chucken varierer bittelitt på Y-avstanden på en runde, mulig dette kan forklare problemet.
    Hvor måler du X-avstanden på Valse 1, på midten av den avrundede delen?

14. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Måler på samme punktet som i guiden, det det er "trangest".

15. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Virker som om denne maskinen er noe krevende å stille inn. Trolig burde maskinen ha blitt testet i butikk før kunden fikk den...

Einar Michelsen og Amarillo liker dette.
  16. 1Morten

1Morten
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det er ikke en maskin. Det er den nye dreggen min.

17. glennrlie

glennrlie
    Expand Collapse
    Moderator

Sent from my iPhone using Tapatalk

18. Botnen

Botnen
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Har ikke pakket ut min enda, men vurderer allerede å sende den tilbake., virker ut som 8000 ekstra for en oktober er vel verdt det

19. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Vi kan gjøre en byttehandel. Jeg overtar din - og du får min gamle. Den var virkelig vanskelig å stille inn. Og så egner den seg mye bedre som dregg (veier 65 kg).

20. 1Morten

1Morten
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg må innrømme at jeg har latt den stå uten å prøve mer en uke nå. Skal opp til @LarsUlv senere i dag, så da skal vi stille den inn, mølle litt stjørdalsmalt og bygge kjølerom. Så alt ordner seg. Håper jeg ;)

Del denne siden