Eeeehm, stryk den.. ikke plug’n playFikk kjørt 3 tomme bokser på cannularen min idag, tilsynelatende tette å fine sømmer uten justering. Har kjøpt 6l cola jeg skal teste med i kveld, for å se om den holder på trykk
...Har ikke justert noe på dem siden jeg fikk maskinen...
Der har du nok svaret ditt. Tviler på din er satt opp optimalt fra fabrikk når de som regel er helt ute å sykler fra fabrikk...
Har du målt avstandene med bladføler? Min maskin var innstilt etter manualen da jeg fikk den, men valse 1 måtte tightes opp både i x- og y-aksen. Mitt beste tips er å klippe opp etter at kun valse 1 er brukt. Hvis sømmen har snodd seg pent, er 90 % gjort. Lokket skal krumme seg innunder leppa på boksen, og overlappen bør være minst en halv mm, helst én mm. Ser at noen av videoene som er lagt ut sier 2 sekunder kontakttid på hver valse, men det er alt for lenge, etter min mening. En lett berøring holder - man kan faktisk kjenne at sømmen går sammen.Spørsmål til de voksne, dvs. Holmentoppen
Etter å ha kjørt flere tester, både med farrisvarianter og vanlig flatt vann, har jeg i kveld bokset en del øl. Etter ca 20-25 bokser begynte jeg å slite med utette sømmer. Er det teknikken som spiller meg et puss og psyker meg ut her, eller kan valsene ha flyttet seg?
Har ikke justert noe på dem siden jeg fikk maskinen, og boksene har vært potte tette. Ingen tegn til lekkasje når jeg har ristet på en boks full med kullsyreholdig væske.
Tok meg en god pause og fikk et par tette bokser, før det bar galt av sted igjen.
Kan det tenkes at justeringen min er i grenseland, og at teknikken avgjør om det blir suksess eller ei? Hmm...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har du målt avstandene med bladføler? Min maskin var innstilt etter manualen da jeg fikk den, men valse 1 måtte tightes opp både i x- og y-aksen. Mitt beste tips er å klippe opp etter at kun valse 1 er brukt. Hvis sømmen har snodd seg pent, er 90 % gjort. Lokket skal krumme seg innunder leppa på boksen, og overlappen bør være minst en halv mm, helst én mm. Ser at noen av videoene som er lagt ut sier 2 sekunder kontakttid på hver valse, men det er alt for lenge, etter min mening. En lett berøring holder - man kan faktisk kjenne at sømmen går sammen.