1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

KegLand med ny can seamer

En tråd i 'Utstyr' startet av Amarillo, 26 Feb 2019.

1. Nils1

Nils1
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Er det et lurespørsmål?
    Barleywine og slikt... ;)

2. Einar Michelsen

Einar Michelsen
    Expand Collapse
    Styreleder
    Sentralstyre

Både ja og nei.

Jeg har (foreløpig) ikke oppfattet at boks så entydig er bedre enn flaske mht lagringsøl.

Nils1 liker dette.
  3. Nils1

Nils1
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Øl som påvirkes "positivt" av oksygen med tanke på smaksbildet vil nok ikke ha noen fordel av boks, så vi har nok samme oppfattelsen av det :)

4. peram

peram
    Expand Collapse
    Fylkesstyre

hei folkens.

fikk endelig kjørt første runde boksing i helgen og det gikk overraskende bra. Synes dog at strømledningen er i overkant kort og lurte på om det er fler som har sett etter en "skjøteledning" ? Fant denne Powerpole extension cable | Powerwerx, men finnes det andre alternativer mon tro.... og hvilken tykkelse må man velge ? Noen som har innspill ?

peram

5. Knut Sannerholt

Knut Sannerholt
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Valse 2 må ned litt, a
    Valse 2 må ned litt da CDL er noe kortere/grunnere. Gikk ned til 0,8mm og ut til 0.15, det har ikke vært noen med lekkasje etter den justeringen. Valse 1 er lik.

6. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

OK, jeg har to uprøvde CDL chucker liggende. (Og seriøst mange lokk). Bruker opp B64 lokkene først, tenker jeg.

Del denne siden