KegLand med ny can seamer

[emoji3] Både ja og nei. [emoji3]

Jeg har (foreløpig) ikke oppfattet at boks så entydig er bedre enn flaske mht lagringsøl.
Øl som påvirkes "positivt" av oksygen med tanke på smaksbildet vil nok ikke ha noen fordel av boks, så vi har nok samme oppfattelsen av det :)
 
hei folkens.

fikk endelig kjørt første runde boksing i helgen og det gikk overraskende bra. Synes dog at strømledningen er i overkant kort og lurte på om det er fler som har sett etter en "skjøteledning" ? Fant denne Powerpole extension cable | Powerwerx, men finnes det andre alternativer mon tro.... og hvilken tykkelse må man velge ? Noen som har innspill ?

peram
 
Valse 2 må ned litt, a

Valse 2 må ned litt da CDL er noe kortere/grunnere. Gikk ned til 0,8mm og ut til 0.15, det har ikke vært noen med lekkasje etter den justeringen. Valse 1 er lik.
OK, jeg har to uprøvde CDL chucker liggende. (Og seriøst mange lokk). Bruker opp B64 lokkene først, tenker jeg.
 
Her er enda en som er forbanna, har hatt den hos Bryggselv her i Kristiansand og de sier at den er super, men 2 av 60 bokser holder tette. Ender med dobbel jobb, over på fat for karbonering igjen. Har brukt opp 2 x 207 bokser til nå. Burde egentlig kasta den ut for brygga. Oktober SL, noen som har bedre erfaring med denne?
 
Her er enda en som er forbanna, har hatt den hos Bryggselv her i Kristiansand og de sier at den er super, men 2 av 60 bokser holder tette. Ender med dobbel jobb, over på fat for karbonering igjen. Har brukt opp 2 x 207 bokser til nå. Burde egentlig kasta den ut for brygga. Oktober SL, noen som har bedre erfaring med denne?
Mi si har fungert strålande, heilt til jeg begynte å rote med 0,44 adapter. Å når jeg holder på, så har jeg veldig begrenset tid fordi dattera sover, eller noe lignende.. så må ha noe som funker hver gang, å da ble det bestilt en oktober sl-1
 
Her er enda en som er forbanna, har hatt den hos Bryggselv her i Kristiansand og de sier at den er super, men 2 av 60 bokser holder tette. Ender med dobbel jobb, over på fat for karbonering igjen. Har brukt opp 2 x 207 bokser til nå. Burde egentlig kasta den ut for brygga. Oktober SL, noen som har bedre erfaring med denne?
Oktober SL1 er bare helt super! Bare å kjøre på rett ut av eska da den er ferdig kalibrert/justert. Har ikke angret ett sekund på denne, selv med litt stiv pris! Men nå er vi da 2 'bryggerier' som har gått sammen og spleiset på denne, og det fungerer knirkefritt - ingen av oss som har behov for å bokse samme dag. :cool:
 
Noen som har link til en fornuftig ebay-etikettfolie? Den jeg har er en halv cm kortere enn vanlig A4 størrelse og selv om jeg har blitt obs på det og legger arkene "innerst" i skuffen for ark og i tillegg legger annenhvert ark med folie og vanlig papir (så de ikke skal henge sammen) så blir det mye paper-jam når jeg skal skrive ut (folien slipper fra arket ser det ut som). Skriveren er ingen liten skrivebordssak som du får kjøpt på clas ohlson, så jeg mistenker ikke at skriveren er synderen. Noen som har erfaring med det samme eller link til folieark de har brukt som fungerer smertefritt?
 
Noen som har link til en fornuftig ebay-etikettfolie? Den jeg har er en halv cm kortere enn vanlig A4 størrelse og selv om jeg har blitt obs på det og legger arkene "innerst" i skuffen for ark og i tillegg legger annenhvert ark med folie og vanlig papir (så de ikke skal henge sammen) så blir det mye paper-jam når jeg skal skrive ut (folien slipper fra arket ser det ut som). Skriveren er ingen liten skrivebordssak som du får kjøpt på clas ohlson, så jeg mistenker ikke at skriveren er synderen. Noen som har erfaring med det samme eller link til folieark de har brukt som fungerer smertefritt?
Om du skal ha etiketter som holder for fukt så er disse et godt valg US $18.0 10% OFF|50 sheets New A4 Size 210mmx297mm White Vinyl PP Sticker Glossy & Matte Label Printing PP A4 Adhesive Sticker for Laser Printer-in Stickers from Home & Garden on AliExpress
 
Noen som har link til en fornuftig ebay-etikettfolie? Den jeg har er en halv cm kortere enn vanlig A4 størrelse og selv om jeg har blitt obs på det og legger arkene "innerst" i skuffen for ark og i tillegg legger annenhvert ark med folie og vanlig papir (så de ikke skal henge sammen) så blir det mye paper-jam når jeg skal skrive ut (folien slipper fra arket ser det ut som). Skriveren er ingen liten skrivebordssak som du får kjøpt på clas ohlson, så jeg mistenker ikke at skriveren er synderen. Noen som har erfaring med det samme eller link til folieark de har brukt som fungerer smertefritt?

Tenker på på hvit vinyl, så er det flere typer på Ali og eBay som fungerer bra. Kan det være at arkene dine er Letterformat? Det er litt kortere enn A4.

Transparent folie finnes i to Kinavarianter. Den med gult vokspapir er ikke god. Toneren sitter dårlig på min OKI printer. Denne er bedre, men fremdeles litt utfordrende å jobbe med (svært tynn): 30~50pcs Clear Transparent A4 Film Sticker Paper Self Adhesive For Laser Printer | eBay

Rayfilmfolien til blekkskriveren.no er dyr, men absolutt best. Bildene: Camden (Kina), Kölsch (Rayfilm)

IMG_1124.jpg IMG_1038.jpg
 

Vedlegg

  • IMG_1102.jpg
    IMG_1102.jpg
    86,4 KB · Sett: 31
Sist redigert:
Tilbake
Topp