Usmak (?) i kommersiell pils

OK, da har jeg fasiten, trur jeg. Jeg skreiv til Charlie Bamforth og beskrev problemet mitt med denne usmaken som jeg ikke klarer å avgjøre hva kan være, og fikk følgende raske og klare svar:

Finn

I am sure what you are detecting is DMS.

Please find attached my most recent review on this.

Best
Charlie


Her er lenke til studien hans: file:///C:/Users/finnb/AppData/Local/Packages/microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe/LocalState/Files/S0/341/Attachments/DMS%20review%20reprint[889].pdf

Jeg poster dette innlegget i tråden om DMS i tysk pils, også. Om dere vil svare på det, svar helst der, så diskusjonen blir samla ett sted.
Dette er spennende. Linket du til en fil på din egen PC, tro?
 
Dette er spennende. Linket du til en fil på din egen PC, tro?
Ja, åpenbart. Jeg kan jo ikke sånt. Dette dokumentet er ikke tilgjengelig uten abonnement på stedet det ligger på. Det heter Dimethyl Sulfide – Significance, Origins, and Control Det var nok en gest fra Bamforth at jeg fikk det.

Det er mye jeg ikke skjønner:).
 
Ja, åpenbart. Jeg kan jo ikke sånt. Dette dokumentet er ikke tilgjengelig uten abonnement på stedet det ligger på. Det heter Dimethyl Sulfide – Significance, Origins, and Control Det var nok en gest fra Bamforth at jeg fikk det.

Det er mye jeg ikke skjønner:).
Da er det kanskje ikke innafor å dele. Men du lager kanskje et sammendrag? Det florerer så mange udokumenterte påstander om at moderne malt ikke gir DMS at jeg gjerne skulle sett hva Charlie mener om saken.
 
men betyr dette at du da også merker DMS i tysk pils @Finn Berger
Siden du mener det er det du reagerer på i norsk?

Det ville vært rart om du kun merker det i norsk, men ikke tysk da tysk er nettopp kjent for dette
Jeg mener i hvertfall jeg kjenner DMS i tysk pils, men langt i fra alle norske butikkpils
 
men betyr dette at du da også merker DMS i tysk pils @Finn Berger
Siden du mener det er det du reagerer på i norsk?

Det ville vært rart om du kun merker det i norsk, men ikke tysk da tysk er nettopp kjent for dette
Jeg mener i hvertfall jeg kjenner DMS i tysk pils, men langt i fra alle norske butikkpils
Jeg kjenner det i absolutt all pils fra de store bryggeriene, uansett opprinnelsesland. Derimot kjenner jeg det ikke, eller nesten ikke, i enkelte norske håndverkspils - som f.eks. Smashing (Haandbryggeriet, Jørgens øl) og Murar (fra Kinn).
 
Nei, jeg merka det heller ikke Smashing (Haandbryggeriet, Jørgens øl) og Murar (fra Kinn)(tror jeg)
og heller ikke i min egen SH pils, men i Aassen jeg bestilte nå sist er jeg rimelig sikker på at det var noe dms
Hvis du lar en liten slant bli stående og varme seg i bunnen av glasset, vil jeg tru det ikke er mange komersielle pils du ikke vil kjenne det i.
 
Tilbake
Topp