Om øl i mediene

Det er ikke mer enn 4 dager siden jeg satt i solveggen med en utepils. Termometeret viste da minus 15, men innrømmer lett at pluss 15 er mer i min gate.
Var vel ennå tidligere ute.... Lørdag 21., sol fra skyfri himmel og +17 i lekroken i sørveggen. Måtte jo bare tappe meg en utepils da :)

Ja, jeg like ofte å høre på regnet, men nå er det vondt å høre på all den fine snøen som regner vekk :(
Så lenge det faktisk har tenkt å bli vår er det greit for meg, og det ser det nesten ut som nå. Meldt stabilt med plussgrader framover, fugla synger, bjørka og syrinen har knopper med grønnskjær og mars er like om hjørnet.

Våren kommer, regn skal falle over snø som har falt...Vis vedlegget 76738
- og da raser snøen fra taket og ned på verandaen i annenetasjen her, så i dag har det vært ei god måkeøkt. Tåke og grått - utepilsen virker litt fjern akkurat nå:(.

Da er det godt å kunne sitt håndverk under tak, som han sa, mannen (han satt inne og åt). Nå flaskes en bitter:).

Har en meget god kompis i Mack familien. Han kom for noen år siden med et stort smil om munnen og kunne fortelle at Mack var det eneste bryggeriet som hadde laget en IPA han likte.
Det er fordi det ikke er en IPA, svarte jeg. Det er en litt humla Pils...

Mitt inntrykk av Mack er at de lager en skikkelig begredelig industripils, og så drypper de noen dråper av ymse essenser i det og selger det som forskjellige øltyper. Alt jeg har smakt har den samme jævlige grunnsmaken, og bare det fjerneste hint av en smak som hører til øltypen på etiketten. Nei takk!

Mitt inntrykk av Mack er at de lager en skikkelig begredelig industripils, og så drypper de noen dråper av ymse essenser i det og selger det som forskjellige øltyper. Alt jeg har smakt har den samme jævlige grunnsmaken, og bare det fjerneste hint av en smak som hører til øltypen på etiketten. Nei takk!

Liker ikke isbjørn eller Arctic, hvor jeg får et metallisk preg. Men som sagt synes jeg den grønne var ok. De har/ hadde også en tjekker jeg minnes var grei.

Det sagt hadde jeg i mange år et negativt inntrykk av Grans, men det har snudd de siste årene.

Jeg var på Bjørnøya noen uker på sensommeren 2019. Der var det bare Isbjørn å få. Jeg synes det var greit øl. Så begynte jeg å brygge litt etter det, og en stund etter kom jeg over isbjørn i en eller annen sammenheng. Jeg smakte det og synes det var bortimot udrikkelig... Så det har sine ulemper å brygge...

Liker ikke isbjørn eller Arctic, hvor jeg får et metallisk preg. Men som sagt synes jeg den grønne var ok. De har/ hadde også en tjekker jeg minnes var grei.

Det sagt hadde jeg i mange år et negativt inntrykk av Grans, men det har snudd de siste årene.
Jeg er i utgangspunktet uinteressert i pils og tolkninger av IPA/Pale ale osv fra "industripils-bryggeriene", så jeg kjøper ikke noe av det der. Da nyter jeg heller en nydelig Solo Super :D Kommer ikke til å bruke penger på Mack igjen, men om jeg skulle befinne meg i en situasjon der jeg gratis kan smake på "den grønne" så skal jeg vurdere det.

Tilbake
Topp