IKT-NM i Hjemmebrygging 2013!

Nå har jeg lest igjennom tråden, men finner ikke helt dette:

Er det typeriktighet man dømmer på, eller er det smak, kreativitet og alt det andre rundt ølen?
 
I denne konkurransen bør det vel nesten kreves at det benyttes en del utstyr hentet fra utrangerte PCer. Hjemmelaget magnetrører laget av PC-vifte og magneter fra slaktet HardDisk f.eks. Det kan også være kjekt å vite om øl er en release candidate, en beta, eller om det sågar skulle finne på å være en v5.0.  Med min hang til friprog, så mener jeg jo at oppskrift bør underlegges GPL-lisens, men når jeg ser på deltakerliste så ser jeg for meg motbør her ;)

$ sudo make beer
 
Eriki skrev:
Nå har jeg lest igjennom tråden, men finner ikke helt dette:

Er det typeriktighet man dømmer på, eller er det smak, kreativitet og alt det andre rundt ølen?

I fagdommer-delen av konkurransen dømmes det i en åpen klasse, hvor man plasseres iht en subjektiv totalvurdering.  Typeriktighet vil jo uansett være et pluss dersom ølen plasserer seg åpenbart innenfor kriteriene av en kjent øltype. Når det er sagt er kreativitet en minst like poengverdig faktor, spesielt hvis det fungerer. :)

I PublikumsFavoritt-delen er det som vanlig helt opp til publikum å stemme på det de liker (og forhåpentlig ikke bare den de kjenner)

Håper det ga svar på spørsmålet.
 
OleA skrev:
I denne konkurransen bør det vel nesten kreves at det benyttes en del utstyr hentet fra utrangerte PCer. Hjemmelaget magnetrører laget av PC-vifte og magneter fra slaktet HardDisk f.eks. Det kan også være kjekt å vite om øl er en release candidate, en beta, eller om det sågar skulle finne på å være en v5.0.  Med min hang til friprog, så mener jeg jo at oppskrift bør underlegges GPL-lisens, men når jeg ser på deltakerliste så ser jeg for meg motbør her ;)

$ sudo make beer

Hva? Tror du noen av deltagerne er i mot GPL-lisens på oppskriftene? :-D

Minner i samme slengen om at mest nerdete stand også premieres.
 
OleA skrev:
Med min hang til friprog, så mener jeg jo at oppskrift bør underlegges GPL-lisens, men når jeg ser på deltakerliste så ser jeg for meg motbør her ;)

GPL blir helt feil. :)

GPL er en restriktiv lisens, ikke en fri lisens IMO. Den tvinger alle som benytter seg av oppskriftene til å også gi ut sine egne, riktignok kun avledede, oppskrifter med GPL-lisens. Om oppskriftene skal publiseres til fri benyttelse må lisensen være uten restriksjoner, f.eks. MIT, BSD, Apache eller aller helst public domain.
 
To måneder igjen til IKT-NM 2013 skal gå av stabelen!
Håper alle har kontroll på bryggene sine! :-D

For å skjerpe konkurranseninstinktene ytterligere kommer her en oversikt over hovedpremiene:

Fagdømmingskonkurransen:

1. pr  Blichmann Boilermaker 56L
2. pr  Blichmann Hop Rocket
3. pr  19 L Cornelius-fat


Publikumsfavoritt:

1. pr  Blichmann Boilermaker 56L
2. pr  Blichmann Hop Rocket
3. pr  19 L Cornelius-fat

Mest nerdete stand:

1. pr  Blichmann Hop Rocket

Vel møtt skal dere være!
 
Angående publikumsbilletter til IKT-NM, så er det i skrivende stund ca 25 stk igjen på ikt-nm.eventbrite.com.
 
Aldri vært med på slike arrangement før så må spørre siden jeg er veldig blank. Skal det sendes inn flasker til fagdømmingskonkurransen eller gjøres bedømmingen på eventdagen? Hva er i så fall reglene man må følge? En viss flasketype, hvor mange flasker, osv..?

Øystein
 
oysts skrev:
Aldri vært med på slike arrangement før så må spørre siden jeg er veldig blank. Skal det sendes inn flasker til fagdømmingskonkurransen eller gjøres bedømmingen på eventdagen? Hva er i så fall reglene man må følge? En viss flasketype, hvor mange flasker, osv..?

Øystein

Hei Øystein
Dommerne samler inn smaksprøvene på stedet, så du trenger ikke tenke på noe spesielt rundt det!  Flasker eller fat blir hipp som happ!
 
NicolaiGj skrev:
Legger inn en stemme for at emneknaggen på Twitter blir #iktnm!

Emneknagg var da et alletiders norsk ord for hashtag! :-D
Og ja, bruk gjerne denne emneknaggen. Kan hende ikt-nm på ski føler at vi kupper noe, men tar vi ikke så tungt! :-D
 
Sjekka den på Twitter, det var tilsynelatende ikke noe tweets som bruker den.

Sent from my HTC Desire C using Tapatalk 2
 
Kunne vi fått en oppdatert deltakerliste? Moro å se hvem og hvilke firma som deltar :)
 
Eriki skrev:
Kunne vi fått en oppdatert deltakerliste? Moro å se hvem og hvilke firma som deltar :)

OK. her kommer en oversikt over bryggere som er påmeldt. En del av disse stiller med to brygg, så det er i overkant av 40 brygg i konkurransen.
 

Vedlegg

  • Deltakere pr 240913.PNG
    Deltakere pr 240913.PNG
    47,4 KB · Sett: 405
Tilbake
Topp