Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

Som investering tror jeg det er dårlige greier ;) men den jeg anskaffet på tilsvarende tilbud virker som et bra kjøp, gode erfaringer med vakuum pakking av humle og matretter til sous vide.
 
Jeg er også veldig fornøyd med den. Ett problem dog, er at den krever poser med "kanaler" for å få sugd ut all luften. F.eks å "re-vakuumere" en humlepose fra bryggesjappa har ikke jeg fått til. Må ha det over i en pose med litt ruglete overflate.
Dersom noen har tips her mottas det med stor takk. :)
 
Jeg er også veldig fornøyd med den. Ett problem dog, er at den krever poser med "kanaler" for å få sugd ut all luften. F.eks å "re-vakuumere" en humlepose fra bryggesjappa har ikke jeg fått til. Må ha det over i en pose med litt ruglete overflate.
Dersom noen har tips her mottas det med stor takk. :)

Har du prøvd dette her :

Mvh
peram
 
Handler humle hos Bakke Brygg og posene derfra kan gjenforsegles 2-4 ganger uten problem med denne maskinen.

Når jeg pakker ting som jeg skal bruke litt av i flere omganger lager jeg litt lange poset eller bruker vakuum bokser som pumpes tomme med samme maskin.
 
Dersom du ønsker gjenbruk av poser, vil denne løsningen med ziplock være bedre. Dersom du ønsker den beskyttende egenskapen til butikk-emballasjen, legger du hele originalpakken inni...ImageUploadedByTapatalk1437987957.554400.jpg
 
obh nordica food sealer handy
Jeg bruker denne selv da den er oppladbar og tar generelt svært liten plass. Den kommer med en liten ladestasjon og strømforsyning.
Kjøpte min ny på Finn for 250,- inkl 8 poser. Poser selges på de fleste el. butikker selv om de ikke selger selve enheten...
 
Jula hade den til salgs for 99kr en periode i vintres. Men på Jula i Åsane har jag sett at dom fortsatt hade kvar noen til den prisen (senest for ikke så lenge siden, så er jo verdt en sjekk hvis du er innom).

Edit: 49kr nå faktiskt, men ser den er utsolgt i dom fleste butikkerne: Sjekk http://www.jula.no/catalog/hjem-og-...pbevaring/folie-og-poser/vakuumpakker-802590/

Tror Europris har ok pris på poser til den men har ikke kjøpt mer poser ennå.
 
Vanlige fryseposer og et sugerør fungerer også for porøse ting, tipper humle-pellets vil fungere fint.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jula hade den til salgs for 99kr en periode i vintres. Men på Jula i Åsane har jag sett at dom fortsatt hade kvar noen til den prisen (senest for ikke så lenge siden, så er jo verdt en sjekk hvis du er innom).

Edit: 49kr nå faktiskt, men ser den er utsolgt i dom fleste butikkerne: Sjekk http://www.jula.no/catalog/hjem-og-...pbevaring/folie-og-poser/vakuumpakker-802590/

Tror Europris har ok pris på poser til den men har ikke kjøpt mer poser ennå.
Jeg har denne selv, den fungerer utmerket! Kjøp med ekstra små poser, man får litt dilla og vakuumpakker stort sett alle middagsrester og alt du kommer over. :D
 
Jeg har også denne. Har stått ubrukt en lang stund da jeg ikke får posene til å holde tett.
Tips?

Da bruker du den trolig ikke korrekt, eller du bruker vanlige poser og ikke de som følger med?

Hvis du har en rull, lager du først "bunn" i posen ved å legge den over "sveiselisten" og trykke på sveiseknappen. Deretter fyller du i det du skal ha, og legger posen over den nevnte listen og med åpningen i luftkanalen. Trykk "Seal&Close" og luften suges ut og posen sveises igjen.

På hvilken måte holder ikke posene dine tett?
 
Tilbake
Topp