Oslomesterskapet i ølbrygging

Har du i tillegg tatt på rent undertøy for anledningen begynner vi å snakke om drøye tiltak.
 
ok, thats it ? Stand er det på stedet eller ?

peram
Det er satt opp bord når du kommer, så finner du deg et bord å stå ved/bak/forran(opp til deg). Der skal du servere ølet ditt til publikum. Der andre arrangement gjerne har forhåndsplassert bryggerne så er det selvbetjening så vidt jeg vet i gamlebyen.
 
Vi setter ut bord. Noen har med eget opplegg med selvbygde barer, lys, lyd, kostymer osv. Andre har med fat og picknickran. Det er alltid hyggelig om man har skrevet ut oppskriften i noen eks. Mange er nysgjerrige og vil vite hva som er i brygget.[emoji482]
 
hepp.

Som førstereisdeltager på dette arrangementet her er jeg særdeles usikker på hva som forventes av meg utover det å stille med øl, så hvis noen veteraner kunne forbarme seg over en fersking og dele litt info så hadde jeg satt stor pris på det....

peram

@Bård har du kuttet ut «innvielsesritualet» hvor alle førstegangere måtte kysse deg på rumpa iført klovnenese på bakrommet?
 
..
8c8aa11249059bee0cbc7f0f0d523364.jpg
 
Har forsøkt å ta en liten opptelling. Vanskelig da noen er påmeldt gjennom skjema med mailadresse som ID, mens andre er påmeldt her med nicket som ID. Har kommet til ca 18 brygg og ca 12-14 bryggere..


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Har ølbrygging blitt like utrendy som klusterbomber, sykkel og ananas på pizza? Hvor mange bryggere var det i fjor?
 
Godtfolk.
Pga få deltagerpåmeldinger på årets Oslomesterskap i ølbrygging ser vi oss nødt til å redusere på antall billetter som blir lagt ut for salg.

Skulle ønske noen kunne fortelle meg hva jeg kan gjøre for å få flere til å delta på årets feteste fest.
Det er da vitterlig nok folk som brygger øl der ute?
Lurer på om budskapet om at man ikke trenger å ha 20 års bryggererfaring har nådd frem? Har hørt flere si de ikke tør, at de ikke er flinke nok enda. At de gjerne deltar om et år eller to. osv osv.

Første runde med billetter blir lagt ut på GSF førstkommende torsdag etter arbeidstid. Tipper rundt kl 18 eller så.. Dersom det blir flere igjen tar jeg en ny runde med bilettsalg på førstkommende søndag.
 
Mesterskapet virker jo veldig kult. Jeg liker formen dere legger opp til. Å konkurrere i å treffe nærmest en satt standard har alltid slått meg som like interessant som løp på idealtid. Men sånn bortsett fra at vi i Hoinnbryggeriet ikke er så glade i å snakke med fremmede er nok mengden øl man må stille med en brems for vår del. Et helt brygg er mye med vår takt. Særlig siden vi er komplett udugelige på å planlegge.
 
Skulle ønske noen kunne fortelle meg hva jeg kan gjøre for å få flere til å delta på årets feteste fest.
Det er da vitterlig nok folk som brygger øl der ute?
Litt sent for dette årets fest, men annonsering av dato for festen mye tidligere anbefales. Mye som skjer om høsten, og hvis dagen allerede er reservert til fest er det enkelt å si nei til annet som dukker opp.

For dere som brygger lite av gangen, kan en collab med noen som har større kjele anbefales.
 
Nå er det Alto, og ikke jeg som selger billetter Torsdag (klokka 19 starter salget forresten), så vet ikke hvilken policy han legger seg på. Men 3 år hode synes jeg er rimelig. Spesielt med tanke på årets reduksjon i antall billetter.
 
Er det slik at du nå har opprettet en ny tråd for å samle opp påmeldinger på nytt? I så fall burde du presisere det i den andre tråden så ikke påmeldinger der drukner i diskusjon om det.
 
Tilbake
Topp