Tråden for dumme spørsmål.

Jeg har hatt dummere spørsmål på mer generelt bryggemessig grunnlag, men dette er så dumt i et så snevert område at det får bli her.
Mash in med Herrmann metoden, er det virkelig 3 deler malt på en del vann?
@Miguel har du erfaring?
 
Du kan jo og jukse og bare tilsette glukose direkte. Men hvor gøy er det.
Tja. Vet de det egentlig. Har aldri sett noen analyse som bekrefter denne metodens effekt. Håper noen kan sette meg på sporet av det. Inntil da blir det det en av mange teoribetraktninger som trenger mer overbevisning enn fakta for å holdes ved like.
 
Tja. Vet de det egentlig. Har aldri sett noen analyse som bekrefter denne metodens effekt. Håper noen kan sette meg på sporet av det. Inntil da blir det det en av mange teoribetraktninger som trenger mer overbevisning enn fakta for å holdes ved like.
Beklager at innlegget viser til feil sitat. Skulle være til det som påstår at tyskerne vet hva de gjør.
 
Jeg får lese om att. Slik jeg ser set nå er det jo en dissens i forhold mellom tekst og bilde i så fall.
Ja, det var det som forvirret meg litt også, men mulig forfatter av artikkel mener qt/lb når det er snakk om 3:1 ratio, uten at jeg har kontrollregnet om det stemmer
 
Noen som har en formening om det er smart eller ikke å lagre startvørter i gjæringskar og tappe etterhvert som en trenger å lager starter? Vørteren skal stå på kjølerom som holder 2-4gr.
Hva er negativt?
Ser selv at det kan være enkelt og bare ta ut spannet og tappe rett i EM kolben.

Sent fra min SM-P600 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp