Det stemmer. Ser helt komisk ut i kjelen.Jeg har hatt dummere spørsmål på mer generelt bryggemessig grunnlag, men dette er så dumt i et så snevert område at det får bli her.
Mash in med Herrmann metoden, er det virkelig 3 deler malt på en del vann?
@Miguel har du erfaring?
Du kan jo og jukse og bare tilsette glukose direkte. Men hvor gøy er det.Jaja. Det vet jo hva de gjør disse tyskerne. Tror jeg må prøve meg på dette neste gang.
Du kan jo og jukse og bare tilsette glukose direkte. Men hvor gøy er det.
Tja. Vet de det egentlig. Har aldri sett noen analyse som bekrefter denne metodens effekt. Håper noen kan sette meg på sporet av det. Inntil da blir det det en av mange teoribetraktninger som trenger mer overbevisning enn fakta for å holdes ved like.Du kan jo og jukse og bare tilsette glukose direkte. Men hvor gøy er det.
Beklager at innlegget viser til feil sitat. Skulle være til det som påstår at tyskerne vet hva de gjør.Tja. Vet de det egentlig. Har aldri sett noen analyse som bekrefter denne metodens effekt. Håper noen kan sette meg på sporet av det. Inntil da blir det det en av mange teoribetraktninger som trenger mer overbevisning enn fakta for å holdes ved like.
Beklager at innlegget viser til feil sitat. Skulle være til det som påstår at tyskerne vet hva de gjør.
står det ikke 4,5l vann på 2,4 liter malt på den tegninga som er lagt ved i artikkelen?Jaja. Det vet jo hva de gjør disse tyskerne. Tror jeg må prøve meg på dette neste gang.
står det ikke 4,5l vann på 2,4 liter malt på den tegninga som er lagt ved i artikkelen?
Ikke slik jeg tolker det: 4.5l h2o 52c - 2,4kg malt - 43C - 20 min.Det er vel i trinn to?
EDe har vel tatt feil på et par punkt i historien, men å disse ølet deres blir nå å gå litt langt [emoji6]
Skissen viser da 4,5l vann og 2,4 kg malt til innmesk ved 43C. Neste steg er å tilsette 3,5l vann. Videre 8l vann sammen med resten av maltet (2,4kg).....Fremme estere i hefe. https://www.google.no/amp/s/edelsto...brewing-better-wheat-beers-with-herrmann/amp/
Jeg er novise i hveteverden, så jeg vet ikke så mye mer enn det som står i artikkelen.
Ikke slik jeg tolker det: 4.5l h2o 52c - 2,4kg malt - 43C - 20 min.
Står i hvertfall første delmesk på toppen
Ja, det var det som forvirret meg litt også, men mulig forfatter av artikkel mener qt/lb når det er snakk om 3:1 ratio, uten at jeg har kontrollregnet om det stemmerJeg får lese om att. Slik jeg ser set nå er det jo en dissens i forhold mellom tekst og bilde i så fall.
E
Det blir nok å dra det litt for langt ja. Men denne Herrmann kan da ikke være representanten for alt Tysk øl?
Hmmmm.... du kjenner tydeligvis disse karene bedre enn meg!Det er sant. Slik som den andre Hermann nok ikke var representativ for alle crossdressers [emoji848]