1 år siden sist. Anbefal meg en nettbutikk for råvarer

Har ikke brygget på 1 helt år! Fikk med meg at Bryggselv gikk konkurs. Hva annet er nytt, hvor kjøper dere råvarer?
Er det bare Brewshop som selger malt i 100g enheter nå?
 
Enig, kjøp lokalt hvis du kan. Ila siste år er det kommet en del i gamle BS lokaler, o hvert fall k Bærum. Og noen i Sarpsborg og Fredrikstad, og en overraskende bra i Moss, en slags forhandlet for Ølbrygging. Ellers ser det ut som om Petit desverre sliter litt.
 
Jeg kjøper lokalt så langt jeg kan, men når utvalget blir litt tynt, må jeg ty til nettet. Og da er det fristende å samle opp så jeg kommer over grensa for fri frakt.
Jeg vil bare doble denne: Når du først må bestille med frakt kan det lønne seg å bestille litt mer om gangen og da er det utvalget som setter føringa. Enkelte butikker har litt problemer med basismalt-utvalget, så jeg har også latt det bestemme noen ganger. Andre ganger valgte jeg butikk fordi jeg ville ha noe litt mer spesielt som bare én butikk førte.

Om butikken skal kverne for deg, kan det jo lønne seg å holde seg til én over tid slik at du forhåpentligvis kan forvente forutsigbare resultater, selv om heller ikke det alltid er garanti.

Et raskt søk her kan være lurt for å unngå de få råtne eplene, men mitt inntrykk er at de fleste nettbutikkene er nettversjoner av lokale gode bryggeforretninger.
 
Tilbake
Topp