Er det noen som kan ha peiling på hva jeg gjør feil, altså hvorfor jeg får denne ekstreme "bitter"smaken (vet ikke hvordan jeg ellers kan forklare hva det smaker, men som jeg nevnte i forrige innlegg så smaker det ekstremt bittert nesten som man har mistet en eske halspastiller oppi bryggen..ikke ekkelt, men bittert/stramt..IPA skal jo smake bitters men dette er udrikkelig liksom..).
Jeg har veldig lyst å få satt en ny brygg til sommeren, men har mistet motivasjonen siden jeg tydeligvis gjør en feil som ødelegger bryggene mine (for dette har jo skjedd før også).
Jeg vet jo ikke hvordan infeksjon øl smaker, så vet jo da ikke om det kan være en årsak..jeg bruker ikke å vaske flaskene i forkant med sterkere midler (da jeg alltid skyller dem rett etter de er drukket opp). Det jeg bruker å gjøre er å blande en tynn starsan blanding (er kanskje litt kjip på mengden starsan) men sørger for at det skummer bra og at vannet er ganske varmt, så står flaskene litt i denne blandingen, før jeg rister og gjør dem klar til fylling. Da er det enda gjerne litt skum igjen i flaskene, noe som jeg tenker er bra..
Håper noen kan komme med gode innspill