Har brukt formiddagen på å vaske kjøleskap. Når vi kom på hytta i går så var det første jeg tenkte på å slå på øleskapet og sette 12-litern jeg hadde med på kjøling. Sist vi var her var i starten av august og når vi dro var det ingenting i øleskapet som måtte ha kjøling så jeg slo det av før vi dro. Jeg var i tvil om jeg skulle sette døra åpen eller stengt, men kom til at det beste var å stenge. Skapet står i en utebod og jeg ville ikke at insekter skulle ha tilgang. Tabbe.
Insekter fikk ikke tilgang, men enda mindre kryp, f.eks. muggsopp var allerede der inne, og med stengt dør, fuktighet og stigende temperatur har de hatt det veldig fint også. De har spesielt likt etikettene på tre ølflasker, jeg har en anelse om at grunnen er at de er festet med melk. Arnold har fått bart, ikke ulik en minst like kjent landsmann av ham med nesten samme fornavn.
Men nå er alt løst tatt ut og vasket og selve skapet sprayet og vasket med eddik. Det trengte en grundig vask, så nå er det grusomme glemt. Rent skap og ny kunnskap lagret på harddisken der oppe. Et kjøleskap kan ikke slås av uten at fuktighet luftes ut, i hvert fall ikke på sommeren.
Vis vedlegget 74448Vis vedlegget 74449Vis vedlegget 74450