Tråden for dumme spørsmål.

Slett ikke, men hvilket brettspill hadde baronesse von blau?
@Amarillo har løsninga her, men...
Høres ut som en person i Cluedo, men der kan jeg ikke huske noe bryggeri.
...jeg bytta ut biblioteket med bryggeriet for å gjøre det relevant. :)

I tillegg hadde jeg glemt at det ble skrevet "Blauw". Tipper jeg ikke var så lesekyndig den gangen klassisk cluedo sto på underholdningsmenyen.

For dere som er bekymret for forurensing av vannet via slanger osv;

I praksis alle bolighus i Norge har internt røropplegg av to materialer, siden 90-tallet er PEX rør (plast) brukt nærmest utelukkende, før det var det kobberrør som svært mange har den dag i dag. Disse kobberrørene er svært ofte loddet med blyholdig tinn.

Alle skrudde koblinger på begge systemer er normalt messing, i dag blyfri messing, men slik har det ikke alltid vært uten at jeg husker hvor skillet der går.

For vannrør mellom vannverk og hus blir det idag brukt PEL-plast men før det har det blitt både stålrør (med og uten galvanisering), betong og asbest.

Er det fortsatt noen som er mest bekymret for de siste 5 metrene slange til bryggekjelen? :)

For dere som er bekymret for forurensing av vannet via slanger osv;

I praksis alle bolighus i Norge har internt røropplegg av to materialer, siden 90-tallet er PEX rør (plast) brukt nærmest utelukkende, før det var det kobberrør som svært mange har den dag i dag. Disse kobberrørene er svært ofte loddet med blyholdig tinn.

Alle skrudde koblinger på begge systemer er normalt messing, i dag blyfri messing, men slik har det ikke alltid vært uten at jeg husker hvor skillet der går.

For vannrør mellom vannverk og hus blir det idag brukt PEL-plast men før det har det blitt både stålrør (med og uten galvanisering), betong og asbest.

Er det fortsatt noen som er mest bekymret for de siste 5 metrene slange til bryggekjelen? :)
Rør i asbest du, det høres spennende ut… skal aldri mer si at alt var bedre før.

Tilbake
Topp