NM 2026, den store diskusjonstråden

Det er mange som pakker på en fornuftig og god måte, sånn at ølet er godt beskytta, samtidig som det er enkelt å pakke det ut - og som dessuten gir lite søppel.

Og så er det en del i den andre enden av skalaen. Jeg har noen ganger vært frista til å dele ut en versting-pris - men det skal vi sjølsagt ikke gjøre:).

Min regel: Ølet skal beskyttes mot skade, ikke mot innbrudd:)! Og dropp gaffa. Jeg bruker det til å få bilen min til å henge sammen, men jeg ville aldri surre det rundt ølet mitt:).

Det er mange som pakker på en fornuftig og god måte, sånn at ølet er godt beskytta, samtidig som det er enkelt å pakke det ut - og som dessuten gir lite søppel.

Og så er det en del i den andre enden av skalaen. Jeg har noen ganger vært frista til å dele ut en versting-pris - men det skal vi sjølsagt ikke gjøre:).

Min regel: Ølet skal beskyttes mot skade, ikke mot innbrudd:)! Og dropp gaffa. Jeg bruker det til å få bilen min til å henge sammen, men jeg ville aldri surre det rundt ølet mitt:).
Men for modning av øl, så er gaffa et godt tips.
Da er det større sjanse for at det blir ferdig modnet og får stå i fred.
Siste flaska er jo ofte den beste:)

Trenger ikkje benytte bleieavtalen på ei stund...

Hentet alle øl fra DV43 og Posten. Alle disse er nå registrert inn.

Får daglig mer og mer respekt for jobben Finn har utført i flere år.
Vil ikke anbefale at en og samme person både har innsamling og lederansvar i NM i fremtiden.

Mye bra innpakning :cool:
Takker dere alle for det.
Kun 1 flaske med lekk kork så langt. Ingen skade på øvrige øl eller annen post pga bleier.
Bryggeren er varslet
1771631945286.jpeg
Takk til alle som deltar
M

Vil ikke anbefale at en og samme person både har innsamling og lederansvar i NM i fremtiden.

Kun 1 flaske med lekk kork så langt. Ingen skade på øvrige øl eller annen post pga bleier.
Bryggeren er varslet
Vis vedlegget 76689
Takk til alle som deltar
M
Sikker på at det ikke er en brukt bleie?

Bryggeren er varslet
Vis vedlegget 76689
Takk til alle som deltar
M
Hadde du vært pensjonist, hadde det kanskje vært litt enklere:). Regner med at jeg er tilbake neste år, men hvis ikke, må det sjølsagt finnes en annen løsning enn at du tar det. Nå blei det ikke tid; det som forhindra meg kom såpass brått på. Det var ikke forsvarlig å satse på at det ville gå greit å la meg ta det; det kunne ført til at hele NM kollapsa. Så sjøl om det kanskje hadde gått bra sånn det ser ut nå, måtte jeg trekke meg. Og det har vært såpass stritt at jeg er veldig glad for å ha sluppet.

På alle kirkegårder ligger det en masse uunnværlige mennesker. Sjølsagt finnes det mange Norbryggmedlemmer som kan gjøre denne jobben. Så det er fint om dere kan vurdere om det er mulig. Framtida er en ukjent størrelse, og at det blei som det blei i år, viser jo at vi bør ha en plan B klar.

Det er noen betingelser som må være oppfylt om du skal kunne ta den på deg:
  • Du må ha et stort nok rom som er ledig/kan gjøres ledig i februar og over i mars. 20-30 kvadratmeter må nok til. Du skal kunne jobbe med å pakke ut og sortere over i nye kasser, og du skal kunne lagre kassene på en oversiktlig måte. Det bør ikke være for vanskelig å få kassene fra bilen og inn i rommet. (Her trur jeg Morten har et problem:(. Jeg vil tru han mister noen kilo per dag nå, og her hadde han kanskje trengt hjelp?) Tenk også på at det blir en del søppel i form av plast og papp. Det tar også litt plass.
  • Til slutt skal kassene settes på paller før de hentes for å sendes ut til dømmestedene, så du må ha et sted der du kan gjøre det. Det bør være under tak. (Jeg brukte garasjen.) Dette er forøvrig en jobb for flere, så du må kunne mobilisere et par hjelpere.
  • Det bør ikke være for lang vei til hentested (Post i butikk). Og det er kjekt om du kjører noe med litt større lastekapasitet enn en italiensk sportsbil. Det blir noen kasser hver dag når det er på det mest hektiske.
  • Du må ha tid. På det verste blir det noen timer hver dag, men det er ikke uoverkommelig - om du ikke har for mye annet som krever deg.
Hos meg ligger forholda nokså optimalt til rette på alle punkter. Jeg har ikke opplevd at jeg ikke har fått stua alle eskene inn i den gamle Mercedes stasjonsvogna, og å få dem både fra butikk til bil og fra bil til lagringsrom er veldig enkelt.

Jeg har god tid, og har ikke tenkt at jeg har hatt behov for hjelp, bortsett fra med jobben med å få kassene på paller. Men kan du mobilisere familiemedlemmer, er det jo en del momenter som kan bli enklere, som bæring og utpakking. Utpakkinga kan i noen tilfeller ta mye av tida, og jeg ser for meg at jobben med utpakking/registrering/sortering kan gjøres ganske effektivt av et team med gode rutiner.

Det er noen klare plussider ved å ta denne jobben:
  • Du blir en del av en veldig hyggelig organisasjon, NM-komiteen, og kan regne med all mulig oppmuntring, hjelp, støtte og ros fra de andre, og du blir involvert i hele apparatet rundt NM. Det er faktisk ganske interessant.
  • Jobben i seg sjøl er slett ikke kjedelig. Du får tilfredsstillelsen av å finne kreative løsninger på små og store problemer (mest små:)), og ikke minst får du kontakt med en del hyggelige mennesker som leverer ølet direkte på døra til deg. Det siste har jeg satt stor pris på.
  • Jobben er meningsfull. NM er viktig for mange av oss som del av en hobby vi er temmelig engasjert i, og å hjelpe til med å få til dette arrangementet, er veldig tilfredsstillende. Det grenser til å være en kilde til god samvittighet:). (Kanskje du til og med får et lite godkjennende nikk fra St.Peter der han sitter med den store protokollen sin:).)

Sist redigert:
Tilbake
Topp