Hadde et potensielt farlig uhell i dag når vørten skulle kjøles. Noe blokkerte avløpet å kjøleren, altså "den røde slangen". Jeg rakk ikke å se hva det var, men jeg tror det bare var kjøleren, som var plassert etter boka oppå Grainfather, som stod over slangen. Jeg hadde akkurat kjørt noen minutter med i sirkulasjon for desinfisere og skrudde på kjølevannet. Poff, sa det. Kjøleren sprakk og en sprut av kokvarmt kjølevann stod over gulvet. Heldigvis ikke på meg. Det gikk 5-6 sekunder tror jeg, fra jeg skrudde på til det smalt. Jeg registrert at noe var galt, men rakk ikke å undersøke eller tenke så langt at jeg skulle stenge vannet.
Jeg har siste modell av Grainfather. Jeg ser at den sorte slangen i kjøleren er veldig tynn. Når den blir varm som følge av en slik blokkering, så tåler den nok veldig lite. Generelt er slangene på Grainfather svært tynne og de er lette å blokkere. Jeg må ha ny kjøler, men det blir ikke Grainfather original.
Jeg har siste modell av Grainfather. Jeg ser at den sorte slangen i kjøleren er veldig tynn. Når den blir varm som følge av en slik blokkering, så tåler den nok veldig lite. Generelt er slangene på Grainfather svært tynne og de er lette å blokkere. Jeg må ha ny kjøler, men det blir ikke Grainfather original.