AGA tilbakekaller 425 grams kullsyreflasker

Jeg ser fra hjemmesidene til Direktoratet for samfunnssikkerhet (DSB) at AGA tilbakekaller 425 grams kullsyreflasker på grunn av en feil i moteringen av noen flasker.
http://www.dsb.no/no/Ansvarsomrader...AGA-tilbakekaller-425-grams-kullsyreflasker/
Teksten (Publisert 31.01.2011 07:59) lyder:

AGA AS har besluttet å tilbakekalle kullsyreflaskene som brukes i kullsyremaskiner. Dette gjøres som et sikkerhetstiltak etter en ulykke i Sverige, og tilbakekallingen gjelder i hele Europa.

En menneskelig svikt under montering av ventilen i flasken førte til at en defekt flaske kom ut på markedet. I forbindelse med vår undersøkelse av hendelsen har vi gjennomgått alle sikkerhetsrutiner. Etter ytterligere undersøkelser har vi som et ekstra sikkerhetstiltak besluttet å tilbakekalle alle kullsyreflasker av denne typen. Disse flaskene vil bli gjenstand for grundige kontroller. Sikkerhet har alltid høyeste prioritet i AGA.

- Vi ser meget alvorlig på saken og beklager de ulempene dette medfører for våre kunder og forhandlere, sier Jan Bäckvall, administrerende direktør i AGA. Selv om risikoen for flere hendelser er minimal, setter vi sikkerheten i høysetet og tilbakekaller flaskene.

AGA oppfordrer alle forbrukere til å returnere 425 grams kullsyreflasker merket med AGA til butikken der den er kjøpt eller til nærmeste AGA-forhandler. Erstatningsflasker vil være klare om 1-2 uker.
 
Jeg har tre stykker liggende, tror jeg stoler på at det går bra. Mye risikosport i denne hobbyen, dette er nok minste.
 
Richard skrev:
Jeg har tre stykker liggende, tror jeg stoler på at det går bra. Mye risikosport i denne hobbyen, dette er nok minste.

Arver jeg Speidel og tappekraner når du mister hodet i eksplosjonen?
 
Æsj, jeg tror jeg venter til det kommer nye flasker, mye logistikk ved å levere inn alle man har nå, for så å kjøpe de på nytt senere..
 
Prøvde å bytte på Elkjøp, de hverken visste eller skjønte ingen ting. Endte med at jeg betalte byttepris.
Ta med noe å vise til når dere prøver å bytte.
 
Skriv ut og ta med:
http://www.aga.no/international/web/lg/no/like35agano.nsf/repositorybyalias/retningslinjer/$file/Retningslinjer%20bytte%20av%20flasker%20forbrukere%20(eksternt)%2030.01.11.pdf
 
Tilbake
Topp