1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

AGA tilbakekaller 425 grams kullsyreflasker

En tråd i 'Utstyr' startet av Tore B., 31 Jan 2011.

1. Tore B.

Tore B.
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Jeg ser fra hjemmesidene til Direktoratet for samfunnssikkerhet (DSB) at AGA tilbakekaller 425 grams kullsyreflasker på grunn av en feil i moteringen av noen flasker.
    http://www.dsb.no/no/Ansvarsomrader...AGA-tilbakekaller-425-grams-kullsyreflasker/
    Teksten (Publisert 31.01.2011 07:59) lyder:

AGA AS har besluttet å tilbakekalle kullsyreflaskene som brukes i kullsyremaskiner. Dette gjøres som et sikkerhetstiltak etter en ulykke i Sverige, og tilbakekallingen gjelder i hele Europa.

En menneskelig svikt under montering av ventilen i flasken førte til at en defekt flaske kom ut på markedet. I forbindelse med vår undersøkelse av hendelsen har vi gjennomgått alle sikkerhetsrutiner. Etter ytterligere undersøkelser har vi som et ekstra sikkerhetstiltak besluttet å tilbakekalle alle kullsyreflasker av denne typen. Disse flaskene vil bli gjenstand for grundige kontroller. Sikkerhet har alltid høyeste prioritet i AGA.

- Vi ser meget alvorlig på saken og beklager de ulempene dette medfører for våre kunder og forhandlere, sier Jan Bäckvall, administrerende direktør i AGA. Selv om risikoen for flere hendelser er minimal, setter vi sikkerheten i høysetet og tilbakekaller flaskene.

AGA oppfordrer alle forbrukere til å returnere 425 grams kullsyreflasker merket med AGA til butikken der den er kjøpt eller til nærmeste AGA-forhandler. Erstatningsflasker vil være klare om 1-2 uker.

2. Richard

Richard
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Jeg har tre stykker liggende, tror jeg stoler på at det går bra. Mye risikosport i denne hobbyen, dette er nok minste.

3. Gahr

Gahr
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Arver jeg Speidel og tappekraner når du mister hodet i eksplosjonen?

4. Richard

Richard
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Det er en deal! Da vet jeg at det blir brukt av rett mann!

5. neslekkim

neslekkim
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Æsj, jeg tror jeg venter til det kommer nye flasker, mye logistikk ved å levere inn alle man har nå, for så å kjøpe de på nytt senere..

6. tomv

tomv
    Expand Collapse
    Registrert bruker

7. roba

roba
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Prøvde å bytte på Elkjøp, de hverken visste eller skjønte ingen ting. Endte med at jeg betalte byttepris.
    Ta med noe å vise til når dere prøver å bytte.

8. neslekkim

neslekkim
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

9. gustavf

gustavf
    Expand Collapse
    Sentralstyre

Skriv ut og ta med:
    http://www.aga.no/international/web/lg/no/like35agano.nsf/repositorybyalias/retningslinjer/$file/Retningslinjer%20bytte%20av%20flasker%20forbrukere%20(eksternt)%2030.01.11.pdf

Del denne siden