Amarillo Singel hop til rakfisk

Rakfisken er ganske fet. Jeg ville først og fremst passet på at jeg hadde noe kaldt med litt kraftig kullsyre og med en smak som ikke utkonkurrerte fisken. Litt frisk humle som amarillo kan nok være en god ide.
 
Sist gang jeg spiste rakfisk, for et par uker siden, prøvde jeg med to ulike øl. En American Brown Ale og en American Pale Ale, sistnevnte humlet med Centennial og Citra. Personlig syns jeg Pale Alen passet best til rakfisken. Ikke akkurat en IPA, men heller ikke langt ifra.

Jeg tror det vil bli bra, og er spent på å høre dine erfaringer etter herremåltidet  :ilike:
 
Jeg har også hatt særdeles gode erfaringer med Kinn Bøvelen Trippel til rakfisk. Nydelig kombinasjon!
 
Kanskje ikke stappe den proppfull av IBU, men lage en litt i nedre grense av skalen og heller ha gode sene tilsetninger og tørrhumle den godt kan være en ide? Personlig ville jeg nok bitret med en annen humle (f.eks. vår venn Chinook).  Gjær on the cool side for å få humla til å skinne. Blir nok så godt så skal du se.
 
Ta med tilbehøret til fisken i beregningen også. Bruker du f.eks. rå løk til, er det ok med et øl som også har litt sødme, som kontrast til løken. Da tipper jeg Bøvelen funker veldig bra.
 
Tilbake
Topp