Andrimne Bryggeri

Kommer med kran, god silbunn, termometer, sight glass og mulighet for montering av sparge-innretning. Alle de nevnte ting er enkle å demontere og rengjøre. Er vel i utgangspunktet ikke bedre enn en annen god kjele med de nevnte ting installert. Hvis du ser på hva du får, er det ikke så enormt mye forskjell i pris i forhold til en tilsvarende gryte med nevnte utstyr, men den er ikke direkte billig (ihvertfall ikke i Norge...).

Liggeunderlaget må til for å isolere. Ikke helt nødvendig, men det hjelper.

OK, takk. Da var det litt som jeg trodde, den kommer jo godt utstyrt rett ut av esken. Ikke så billig i Norge, men å bestille kjele fra andre siden av fjorden blir vel kanskje ikke så mye å spare på. Noe rimeligere er den jo i Sverige.

Har blitt veldig inspirert av denne tråden (og Torvald sin) så når jeg nå skal oppgradere så er det mulig jeg smugkikker litt til

Da er alt rigget og klart til morgendagens brygging av en revidert utgave av Andrimne Barley Wine. Skal bruke totalt 11,25 kg malt, spent på om meskekaret faktisk klarer det. Bruker ca. 24 liter vann, så etter beregningene går det helt fint, men det er jo alltid spennende å se hvor greit det går i praksis...

54d26958-2969-9498.jpg

Jeg ser du handler mye på MoreBeer så jeg regner med at prisen og servicen er god.  :yes: Hvordan er det med frakt på feks pumpe og 50' kjøler, er det overkommelig pris og rask levering?

AudunWS skrev:
OK, takk. Da var det litt som jeg trodde, den kommer jo godt utstyrt rett ut av esken. Ikke så billig i Norge, men å bestille kjele fra andre siden av fjorden blir vel kanskje ikke så mye å spare på. Noe rimeligere er den jo i Sverige.

Har blitt veldig inspirert av denne tråden (og Torvald sin) så når jeg nå skal oppgradere så er det mulig jeg smugkikker litt til

Jeg fikk akkurat Blichmann 10 Gallon i hus, med silplate og autosparge, ferdig montert. Bestilte fra www.highgravitybrew.com, det kosta meg $454, eller 2600 kroner. Det belastet meg ikke frakt, og satte av en eller annen grunn verdien på pakka til $282, slik at mva kom på 410 kroner og fortolling på 234 kroner. Totalt ferdig levert og fortollet 3250 kroner, ca 2000 kroner billigere enn hos Petit.

På morebeer.com får man opp frakten når man er registrert, og klikker på "estimate shipping" i handlekurven, litt enklere enn å måtte be om fraktpris via mail :)

De er ikke spesielt billig i forhold til mange andre amerikanske sjapper, men greit å ha rask oversikt over fraktkostnadene.
Man får heller ikke noen spesielle fordeler ved "combined shipping", man har vanligvis en "innstegspris" på frakten på rundt $40, og så øker det på etter hvert som man legger på produkter.

Jeg pleier å fylle på med humletyper som er "billige" i usa (f.eks. cascade, 226 gram koster $10 + $2 i frakt + mva, ca. kr. 100 ferdig levert i luft/lystette vacuumpakker).

F.eks. 15 gallon kjele koster $114 i frakt fra morebeer.com, hos www.highgravitybrew.com tar de $109 i frakt for 20gallon boilermaker, og i tillegg setter HGB lavere verdi på varene, det gjør aldri morebeer :)

Brixmåleinstrument, rørepinne til magnetrører, pipetter og mye annet "smårask" finner man på ebay med gratis frakt til ca. halv pris av hva det koster hos morebeer.

Kjøper man blichman kjele fra highgravitybrew.com, så blir den billigere enn tilsvarende fra morebeer, og nærmere halv pris av hva det koster i Norge.

Oppfordring: Legg ut bilder her etter hvert som bryggingen skrider frem utover kvelden  :brygging:

Der hadde du ikke mye å gå på! :)

Og for en påvirkning dere to, Odland og Gahr har på folk! Gryter på vei fra junaiten...

AudunWS skrev:
Der hadde du ikke mye å gå på! :)

Det er ikke fullt før det renner over (gammelt myrabrygg-jungelord som ALLTID har overflow når lokket klemmes på 100QT-en)  ;D

Tilbake
Topp