Andrimne Bryggeri

I dag skulle det egentlg ha kommet et blide av den nye MM3-mølla Bryggselv-Erik sendte i posten på torsdag, men grunnet postverkets uovertrufne evne til rot, kommer den ikke på døra før på mandag. Legger i stedet ut et bilde av den nye pumpestativ-patenten min. En stor takk til Torvald for hans gode ideer (og for at de er så lette å stjele)!

54d26958-8648-002e.jpg

Og en vellykket bryggedag avsluttes selvsagt med et glass. For anledningen Andrimne Sticke Alt (her sammen med bryggeloggen).

54d26958-0ed1-d280.jpg

beklager hvis det har blitt nevnt, men 14 sider er mange...

hvilket bord er det som står under HLTen og MTen der?

Maarten skrev:
beklager hvis det har blitt nevnt, men 14 sider er mange...

hvilket bord er det som står under HLTen og MTen der?

Det er et Norden-bord fr IKEA: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60045393/

takk for linken.
jeg er nemmelig på jakt etter et bord til nye kjellerbryggeriet mitt.

er du fornøyd med stabiliteten under en godt (over) middels brygge-session-belastning?

Da har den nye mølla kommet og gjennomført sitt første stykke arbeid; drøyt 11 kg malt til en nært forestående barleywine. Meget god mølle må jeg si!

54d26958-e509-8ab4.jpg

54d26958-e52b-e955.jpg

Jeg vil si «god mølle», ikke «meget god mølle». Den er ganske vrien å justere, ettersom man ikke uten videre kommer til mellom valsene med trakta montert og for å montere trakta må man ta ut låseskruene til valsene. I tillegg er den rimelig tung å drive.

hva mener du med 'man kommer ikke til mellom valsene med trakta montert?

tung å drive er den, men det lar seg løse med litt elektriske drivmetoder ... :)

Ja, den er litt mer tungvinn å stille inn enn f.eks. en med to valser, men med en liten bøy på følekniven min var det ingen problemer. Drillen min klaget heller ikke på at den var tung å drive.:) Synes fortsatt den virker som en meget god mølle, men jeg har heller ikke brukt den mer enn én gang.;)

gustavf skrev:
Jeg vil si «god mølle», ikke «meget god mølle». Den er ganske vrien å justere, ettersom man ikke uten videre kommer til mellom valsene med trakta montert og for å montere trakta må man ta ut låseskruene til valsene. I tillegg er den rimelig tung å drive.

Synes jeg hører et ekko her :)
Jeg endte opp med mørtelblander for min mølle:) er det MM3 2.0 eller vanlig MM3 dere har?

Maarten skrev:

Du får ikke inn en bladsøker (i hvert fall ikke min) mellom de to valsene man justerer avstanden mellom når «skjørtet» på trakta er montert.

gustavf skrev:
Maarten skrev:

Du får ikke inn en bladsøker (i hvert fall ikke min) mellom de to valsene man justerer avstanden mellom når «skjørtet» på trakta er montert.

Samme her, umulig. Har vurdert å sage av "skjørtet" på ene siden, og feste noe på en annen måte. Ideen med å lage merker er ikke så sabla enkel :)
Når du kjører drill, og glemmer at den kjører på "hammer" så løsner alt av skruer og den justerer seg om på notime.. :) så det kan være greit å ha lett tilgang.

:) jeg har større problemer i livet enn at jeg må løsne på noen få skruer for å stille mølla altså. Jeg synes det er helt ok, noe må man da ha å holde på med også. Jeg synes den er meget god, men nå kom jeg fra å knuse malten med en morter også da, og det tok tre timer ca...

Ole Mørkved skrev:
:) jeg har større problemer i livet enn at jeg må løsne på noen få skruer for å stille mølla altså. Jeg synes det er helt ok, noe må man da ha å holde på med også. Jeg synes den er meget god, men nå kom jeg fra å knuse malten med en morter også da, og det tok tre timer ca...

Ja, forutsatt at du ikke roter deg bort i justeringa, og har kraftig motor, så tygger denne malten veldig bra. Og trakta passer akkurat for en speidel batch :)

neslekkim skrev:
Når du kjører drill, og glemmer at den kjører på "hammer" så løsner alt av skruer og den justerer seg om på notime.. :)

Du får jo eit hint når: RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

protto skrev:
neslekkim skrev:
Når du kjører drill, og glemmer at den kjører på "hammer" så løsner alt av skruer og den justerer seg om på notime.. :)

Du får jo eit hint når: RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Jo, skulle tro det :), drillen min har litt dårlig hammer funksjon, samt at det ble mye bråk fra mølla.. Mørtelblanderen er safere der, ingen slike tullete justeringer :)

Tilbake
Topp