Odland skrev:Opprinnelig tanke var å ha det på mesketanken
Bård skrev:Er det dissse qc delene du har brukt? kommer de i pakker med både hun og hann?
Det er jo bare litt for lekkert. Mine gardeniakoblinger blir bare ekle i sammenlikning.. det er bare transporten fra USA som har holdt meg igjen. Synes det er ufattelig vanskelig å rettferdiggjøre den latterlige dyre postgangen..
Gahr skrev:En ny og ganske genial sak ble brukt for første gang sist brygging; in-line-termometer (som så ofte, også dette fra MoreBeer) på uttaket fra meskegryta. Gjorde det svært mye lettere å treffe rett mesketemperarur. Anbefales alle som resirkulerer mesken bruker direkte oppvarming! Kan sikkert settes sammen på billigere måte en min ferdigkjøpte dings også.
Takk nok en gang til Torvald for idéen!
Torvald skrev:Stilig :ilike: . Du som har O₂ utstyr kunne jo også laga ein lignande QD anordning med in-line luftestein i staden for termometer, slik at du kan kjøre O₂ direkte inn i vørter på veg til gjæringskar. Plasert rett etter pumpa ville det sikkert funger veldig bra. Og da blir jo steinen desinfisert når man kjører whirlpoolsløyfa før kjølinga. Kunne kanskje vert noko?
FrodeNor skrev:Veldig bra oppsett du har skrudd sammen :fyflate:
Er det stor avik mellom in-line termometeret og den som er montert i kjelen?