Gahr skrev:Så har jeg satt sammen en meget enkelt inline-oksygen-anretning. Øl inn nederst på bildet, øl ut til venstre og O₂ inn til høyre. Brusestein inni t-stykket Kobler en slange til øl ut, slik at kontakttiden med oksygenet blir lengre enn bare tiden det tar for det å strømme gjennom koblingen, og kobler O₂-tank og flow-meter på til høyre. Mangler noen slangeklemmer, så jeg får dessverre ikke brukt den under brygging i dag, men neste gang blir det testkjøring.
Nei, kjører whirlpool, og lar vørteren hvile i 45 min. etter jeg har slått av whirlpoolen og tatt ut kjøleren.AudunWS skrev:Utrolig fett!
Hva bruker du bak krana når du tapper fra kokekjele, bruker du noen form for hop stopper?
Maarten skrev:hvordan har du målt de 11,2 ppm O₂ i vørteren?
Gahr skrev:Nei, kjører whirlpool, og lar vørteren hvile i 45 min. etter jeg har slått av whirlpoolen og tatt ut kjøleren.AudunWS skrev:Utrolig fett!
Hva bruker du bak krana når du tapper fra kokekjele, bruker du noen form for hop stopper?
Gahr skrev:Da er bryggingen av et nytt surøl unnagjort, og inline oksygenering testet ut. Og det fungerte over all forventning. Oksygenerte i 1 min. med 1 l/min. flow. Dette ga 11,2 ppm O₂ i vørteren (jeg sikter på 10-12 ppm). Man er ytterst fornøyd. Bilder av oppkoblet inline-dings under.
Gahr skrev:En annen artig ting i dag var at trubet nesten satt som limt til bunnen ved uttappingen.
protto skrev:Fårstår eg rett: under tapping frå gryta til BB'en køyrde du O₂ i 1min med 1lpm flow på gassen. Sjølve tappinga tok lenger tid eller?
Eller har du på gassen så lenge det renn vørter fra gryta til BB'en (og dette tok 1 min)?
-Ellers veldig enkelt og ryddig oppsett for oksygenering :skitbra:
Bjarte H skrev:Gahr skrev:En annen artig ting i dag var at trubet nesten satt som limt til bunnen ved uttappingen.
Noen endringer du har gjort for å få dette?