Andrimne Bryggeri

Gahr skrev:
Brusesteinen er en 2 micron-sak fra MoreBeer som leveres med 1/2"-gjenger. Den er skrudd inn i en 1/2"  T. Jeg stapper et luftfilter inn i røret og 3/16"-slange utenpå igjen. Se bilde lenger oppe.

Finner ikke denne varianten med 1/2" gjenger, har den ett varenummer ?

Here you go:

http://morebeer.com/view_product/16618//1_2%22_MPT_Oxygen_Stone_-_2_Micron

Da har også jeg gjort et forsøk på humledyrking. To Cascade-rhizomer er plantet i det "vakre" bedet på bildet. Litt sent, kanskje, men det er alltids verd et frsøk. Bestilte to stk. Cascade og to stk. Chinook fra www.homebrewstuff.com og betalte for alle fire, men pakken som kom fram inneholdt bare to Cascade. Har purret, og håper jeg får de siste også...

54d26958-33b5-5f3a.jpg

Nice :)

Har en Chinook (hushumla vettu) fra samme butikk som jeg regner med titter opp av jorden om så ikke alt for lenge :)

Gahr skrev:
Da har også jeg gjort et forsøk på humledyrking. To Cascade-rhizomer er plantet i det "vakre" bedet på bildet. Litt sent, kanskje, men det er alltids verd et frsøk. Bestilte to stk. Cascade og to stk. Chinook fra www.homebrewstuff.com og betalte for alle fire, men pakken som kom fram inneholdt bare to Cascade. Har purret, og håper jeg får de siste også...

54d26958-33b5-5f3a.jpg

Vi vet jo fra side 5 og 6 i denne tråden at du har grønne fingre Gahr, så dette blir det helt sikket avling av  :ilike:

Har selv slitt litt med min Cascade, den har sålangt ikke gidd avling og jeg har hatt den siden 2006......den har vært flyttet flere ganger....
Askøy vest, Askøy øst, Skjold og nå Øvre Sædalsveien......
Om det er humletypen eller gartneren er jeg ikke sikker på.

Espen Unnvik skrev:
Vi vet jo fra side 5 og 6 i denne tråden at du har grønne fingre Gahr, så dette blir det helt sikket avling av  :ilike:

Den planten jeg ikke kan drepe er nok ennå ikke skapt. Mirakuløst nok lever de orkideene ennå. Om enn ikke i beste velgående, så er de i alle fall ikke helt døde...

Fikk forøvrig nettopp svar fra Homebrewstuff. De sender nye Chinook-rhizomer ASAP. God service. Kommer nok til å bestille derfra igjen.

Takk for at du postet linken, har hatt problemer med å finne en leverandør av rhizomes som sender til Norge.
Hvordan fikk du de fraktet? Det hadde unektelig vært fint om det var mulig å sende de som brev eller noe. Frakten som er oppført er jo 10 ganger prisen av en "rot" :) Priority Mail International $35.00

"Humlebedet" ser forøvrig bra ut!

Ny modifikasjon av March-pumpa. Har skrudd på en t-kobling og kuleventiler, slik at jeg skal slippe unna med litt færre slangeomkoblinger underveis i bryggingen (og dermed søle litt mindre...). Skal nok utvide prinsippet til å inkludere flere inn- og ut-koblinger, men jeg tar tingene i mindre etapper.

54d26958-9fba-bf12.jpg

EspenL skrev:
Pent :)
Er kuleventilene du bruker demonterbare?

Det er standard 1/2" full port-ventiler fra Morebeer. De skrus ikke i like mange deler som ventilene fra Blichmann, men så vidt jeg vet kan de forsåvidt demonteres. Men jeg har aldri gjort det...

Takk for info.
Jeg bruker ventiler fra biltema selv og det gått bra med de 8 bryggene jeg har gjort så langt. Jeg har vært litt bekymret for om gjennomskylling etter bruk og desinfisering med varme er nok i lengden eller om det kan oppstå problemer med infeksjon på sikt.

EspenL skrev:
Takk for info.
Jeg bruker ventiler fra Biltema selv og det gått bra med de 8 bryggene jeg har gjort så langt. Jeg har vært litt bekymret for om gjennomskylling etter bruk og desinfisering med varme er nok i lengden eller om det kan oppstå problemer med infeksjon på sikt.

Å opna desse kranene kan vere ein vanskeleg afere, eg har øydelagt 2 stykker under forsøk på å opne dei. Eg måtte ta så i at metallet faktisk vridde seg slik at det vart umulig å sette krana på ein gjennomføring igjen. Men hvis du med gjevne mellomrom pumper (eller lar det renne) lut igjennom kranene når dei står i halvopen stilling, så får du rensa opp dritten som ligg inne i kulekammeret.

Gahr skrev:
Ny modifikasjon av March-pumpa. Har skrudd på en t-kobling og kuleventiler, slik at jeg skal slippe unna med litt færre slangeomkoblinger underveis i bryggingen (og derme søle litt mindre...). Skal nok utvide prinsippet til å inkludere flere inn- og ut-koblinger, men jeg tar tingene i mindre etapper.

Kva med ein slik i staden for eit T-stykke og 2 kraner? Da får du heller ikkje noko daurom mellom T-stykket og krana du ikkje bruker.

http://www.ebay.com/itm/1-2-3-way-B...=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item870eddecf5
Den finnast i 2 versjoner L og T versjon, det står om det lengre ned på sida.

Tilbake
Topp