Fredrik J skrev:Ser du er stor fan av Quick Disconnect'ene fra MoreBeer og syntes selv de ser veldig praktiske ut. Men jeg ser for meg at det lett samler se skit mellom nippelen og slangen etter hvert.
Hvor ofte tar du av koblingene fra slangenen for å rengjøre der?
Har du sett det samle seg noe skit der?
Setter du slangeklemmen helt innerst på nippelen?
Kommer nok til å bestille en del av disse snart selv (har fått streng beskjed om og ikke kjøpe noe bryggeutstyr før jul, bare skrive liste). Ingen norske butikker som fører disse?
Gahr skrev:Stakk forøvrig om mjøden min i dag. Lalvin IVC-D47 er oppgitt til å ha en alkoholtoleranse på ca. 14 %, men mjøden har gjæret fra 1.133 til 1.011, hvilket i min bok vil si rundt 16 % alkohol. Nesten litt i overkant, men fortsatt plenty av sødme. Gleder meg til å smake om et år eller to. Nå skal den få en til to måneder på baken, så blir det flasking. Moro med gjæret drikk, gitt.
Gahr skrev:Well, siden alle slangene unntatt én blir brukt i den "varme" delen av bryggingen har jeg til gode å skru dem fra hverandre. De blir skylt grundig etter bruk. Kommer nok til å demontere innimellom.
Bryggmaker selger vel Cam Lock, men QD-er like MoreBeer sine har jeg ikke sett her til lands. Jeg er meget godt fornøyd med dem, forøvrig.
FrodeAanes skrev:Ikkje berre finnest dei i Norge, men til og med i Bergen: http://www.bryggmaker.no/100_varer.asp?k=4
bozo skrev:Hei hopp!!
Gahr:
Vurderer å bygge meg ny meskekjel, kjører idag med herms (ala electric brewery), noe som funker finfint til å holde temp men funker dårlig ved stegmesking.
Vurderer å prøve opplegg som ditt med kokeplate under.
Hva er dine erfaringer med et slikt oppsett? Tenkte på problem med sviing- hvor høy temp på plata- flow igjennom maltsenga. Funker det brillefint eller er det andre måter som funker bedre?
Mvh Ole