Andrimne Bryggeri

Oskar_L skrev:
Eneste forbedringen som er mulig på den der er å bruke Auberins sin måleprobe :) da slipper du å ha PT100 elementet permanent tilkobler PID'en :)

http://www.auberins.com/index.php?main_page=product_info&cPath=20_15&products_id=261

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Du kan få til det samme med å montere sensoren med en xlr plugg:
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=180717273140

http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=200933498657&index=0&nav=SEARCH&nid=61285849996

Jeg bruker dette i mitt oppsett.
 
Odland lurte meg til å kjøpe ny mash paddle. Sikkert ikke det mest nødvendige kjøpet jeg har gjort, men noe sier meg den er bedre enn plæstik-sleiva jeg hadde før.

a2equvuz.jpg
 
@Gahr: Ja du var vanskelig å lure.

Kim: "Har fått ny mash paddle av Lagerboii til bursdagen. Valnøtt må vite."

Gahr: "Ja det er nok en nyttig ting... Valnøtt sa du? Jeg vil også ha!!"

Noen få dager går...

Gahr: "Skulle ha noen småting på MoreBeer. Slang ved en mash paddle."
 
Odland skrev:
@Gahr: Ja du var vanskelig å lure.

Kim: "Har fått ny mash paddle av Lagerboii til bursdagen. Valnøtt må vite."

Gahr: "Ja det er nok en nyttig ting... Valnøtt sa du? Jeg vil også ha!!"

Noen få dager går...

Gahr: "Skulle ha noen småting på MoreBeer. Slang ved en mash paddle."

Det var ikke helt slik. Mer sånn som dette:

Kim: "Har fått ny mash paddle av Lagerboii til bursdagen. Valnøtt må vite."

Gahr: "Bah, det er jo en unødvendig luksusting. Fin er den, men det gidder i alle fall ikke jeg bruke pengene på."

Noen få dager går. Gahr tenker. "Hm, feriepengene kommer snart, og jeg må jo bruke pengene på noe... Yes, Precious, den mash paddlen til Kim var ganske fin. Yeeeessss, Precious! We wants it, we wants it."
 
Autotuning i gang på pid-en. Takk til Bernts for hjelp med oppsett.:)

uzunu4ej.jpg


Det nye pumpestativet fra MoreBeer gjør at Marchen bråker mindre også. Good times!
 
Dette ser ordentlig lekkert ut :)

Nå som du har fått litt erfaring med resirkulering og kjøling med dette oppsettet under kok:
Hvordan fungerer pumpe og kjøler med diverse humle rett i kjelen? Bruker du noen form for bazookafilter eller hop blocker eller noe sånt, eller klarer pumpe og kjøler fint å spyle igjennom det som kommer med av humle og trub?
 
Steffan skrev:
Dette ser ordentlig lekkert ut :)

Nå som du har fått litt erfaring med resirkulering og kjøling med dette oppsettet under kok:
Hvordan fungerer pumpe og kjøler med diverse humle rett i kjelen? Bruker du noen form for bazookafilter eller hop blocker eller noe sånt, eller klarer pumpe og kjøler fint å spyle igjennom det som kommer med av humle og trub?

Ved bruk av pellets er det null problem.
 
Da er endelig whirlpool-inngangen i kokegryta montert. Takk til Birger på Vestbrygg for hullboring.

razyna2a.jpg


Mye nytt i bryggeriet ved neste brygging. Til onsdag blir pid-styringen av mesken kjørt i praksis for første gang, jeg tar i bruk ny kokeplate, den nye whirlpool-inngangen og gravity feed av skyllevann gjennom Autospargeren. Det siste ble testet med vann i dag, og fungerte utmerket.
 
Alltid kjekt med noe nytt.
Hvorfor plasserte du inngangen så langt ned på gryten?. Jeg skal borre hull når jeg kommer hjem, men jeg hadde tenkt å plassere den oppunder hanken.  :jaha:

Hvor fikk du tak i kervelen forresten?
 
Tilbake
Topp