protto skrev:Er det til mesking, hlt eller andre ting?
Eg ville ha hatt 70° i vatnet, sat tempen til 70 og så starta autotune. Allerførst ville eg sjekka om den les rett temp ved to kjente temperaturar. 0 og 100° til eksempel.
magne1972 skrev:Jeg skal nesten garrantere en feilkobling. Sjekk lys på ssr og pid...
Enten det, eller noe feil i oppsett av piden
ved å trykke set slik at % påslag vises slår du av temperaturstyringen og går over i %-styring. den skal ikke kjøres i slik modus til ditt bruk. da vil den gå 100% til set temp, og deretter gå over i programert %-modus (i ditt tilfelle 90-10)Ørnegård skrev:Piden gjør det (veksler mellom at og set temp). Ved å trykke set undre autotuningen kan du få den til å vise % output i stedet for AT. Det jeg har sett da er at den da viser 100% fram til den når set temp og så går den ned på 90%. Out blinker da tilsvarende (lyser en stund (90%) og så av en kort stund (10%)) ... og slik holdt den på i går kveld til den nådde kok ... og da måtte jeg gi meg for å kunne være i stand til å stå opp igjen i dag ...
Skal sjekke neste gang at lys på ssr følger lys på pid ... Kommer til å gjøre et nytt forsøk på søndag.
Dette er jo til å bli gal av ... Har vært uten fungerende bryggeri (bygger nytt) siden før jul og bryggetrangen er stoooooooor!
Nå er det en stund siden jeg styrte med denne. Den har funket side.Tar opp denne igjen. Holder på med siste finpuss i skapet til min Sestos.
Har sett igjennom papirene til den og Auber. Men hvilke innstillninger må jeg sette før jeg legger inn autotune?
Justerte du noe etter autotune Ørnegård?
Brekke
RDWHAHB. Autotune-funksjonen fungerer sannsynligvis ved å studere dynamikken i systemet og tilpasse koeffesientene etter en eller annen metode, f. Eks Ziegler-Nichols. Da er den avhengig av en respons å studere, så at den overskyter under tuningen er som forventet.@Ørnegård
Hva fant du ut om det at PID kjørte temperaturen langt over set temp når du kjørte Autotune? Holder på å kjører Autotune nå med en set temp på 65 grader og nå er den på god tur opp fra 75 grader. Hva kan jeg forvente skal skje her?
Eventuelt om noen andre har svar å bidra med.