BeerSmith synkronisering

agedahl

Norbrygg-medlem
Jeg bruker BeerSmith som software.
Denne kan vel i utgangspunktet legges inn på tre maskiner.
Finnes det en måte å synkronisere maskinene på?
(sitter ofte i lunsjen å legger inn noen oppdateringer av cloner etc som jeg ønsker å ha med på laptoppen jeg bruker hjemme)
 
Odland skrev:
"en sånn sky"
Det han sa. Det er litt knotete lagt opp. Etter det jeg kan forstå må du overføre oppskriften til "cloud", eller opprette den i cloud. Så må alle enhetene du bruker være synkronisert mot skyen. Vær oppmerksom på at (i alle fall jeg, på mac) har hatt en trøbbel med å opprette oppskrifter i skyen. Beersmith kræsjer som regel da. Om oppskriften først opprettes lokalt, for siden å kopieres og redigeres på skyen, går det bra.
 
Jeg bruker Beersmith på to PC'er, et nettbrett og telefon. Mellom PC'ene og telefon/nettbrett er det bare cloud som fungerer, så derfor har jeg oppskrifter som er underveis eller nettopp brygget på cloud'en. Mellom de to PC'ene bruker jeg dropbox. I beersmith kan man velge hvilken mappe som skal brukes som filmappe, og da er det bare å velge samme filmappe på dropbox på de to PC'ene. Vær obs på å ikke åpne PC nr2 før nr1 er ferdig med å synke seg til dropbox, da opprettes det duplikater som tuller til systemet. Jeg ville også tatt kopi av beersmith-biblioteket før endring til dropbox-sync, siden det skjer noe første gang man velger bibliotekmappe i beersmith.
På denne måten synkes både oppskrifter, beholdning, ingredienser og utstyrs- og meskeprofiler sømløst. Veldig kjekt.
 
Dropbox funker fint mellom desktop-maskiner. Cloud funker fint til de få oppskriftene jeg trenger å ha på iPad/iPhone.
 
Bruker også Dropbox på å synce flere maskiner. Skulle gjerne brukt beersmith på ipad også, men der er det kun mulig å dele oppskrifter på cloud. Største problemet synes jeg er at inventory ikke er på cloud, slik at man vet ikke hvilke ingredienser man har. Hvis det kommer kjøper jeg også beersmith til pad.
 
Tilbake
Topp