Beersmith utstyrsprofil for Speidel 20l

janvad skrev:
Tenkte jeg skulle ta opp igjen denne tråden, er det noen her som har laget en egen utstyrsprofil til Speidel 20L?

Jeg har selvsagt laget en, men jeg er ikke fornøyd med den.
 
StoreMy skrev:
Bjarte H skrev:
Det gaar veldig fint aa brygge uten utstyrsprofil synes jeg :)

Bryggingen går selvsagt greit, men hva når du lager egne oppskrifter?

Hvis du tenker du paa utregning av utbytte av de forskjellige maltene og IBU-utregning av humlen saa er det ikke saa vanskelig eller tidkrevende aa gjoere manuelt egentlig. Og hvis man ikke har gjort det foer saa er det laererikt ogsaa :)

Naar jeg skrev at det gaar fint uten utstyrsprofil saa mente jeg vel egentlig aa sette de fleste verdiene til 0. Feks. tap til trub, humle osv.
 
Når jeg prøver å se på bildene får jeg bare meldingen "invalid image". Kan noen poste innstillingene for Braumeister 20l igjen?
 
Ettersom jeg nylig har kjøpt meg en Speidel 20, så tar jeg op denne tråden igjen. Bildene først i tråden er borte, noen som kan reposte dem?
 
Jeg har også anskaffet speidel, dog en 50l... Og holder på å sette opp profil i Beersmith2. Tror jeg har fått til en høvelig innstilling på equipment profile. Men noen som har tips til hvilken Mash profile som passer til stegmesking på 52,66 og 78 grader ?
Evt tips til andre innstillinger som man bør tenke på

Mvh Remi
 
remix skrev:
Jeg har også anskaffet speidel, dog en 50l... Og holder på å sette opp profil i Beersmith2. Tror jeg har fått til en høvelig innstilling på equipment profile. Men noen som har tips til hvilken Mash profile som passer til stegmesking på 52,66 og 78 grader ?
Evt tips til andre innstillinger som man bør tenke på

Mvh Remi

Denne lurer jeg også på. Testet litt av de som lå inne og da fant jeg ut at jeg skulle skylle med 30-40 liter.. Har en 17 liters kjele som har funket til nå, men dette ble jo verre ;o
 
Samme her, men når jeg prøver meg på å legge inn en oppskrift i beersmith så får jeg denne latterlige skyllingen. Usikker på om det er utstyrsprofilen som er feil eller om det er mash profilen.
 
Lag din egen mash profil og utstyrsprofil ut i fra hvordan du bruker Speidel'n. Eller hvordan du har tenkt å bruke den til den aktuelle bryggingen  :)

Lag flere profiler du kan velge mellom.
 
Tilbake
Topp