Bereder lokk

Har noen noe tips til hvordan man kan lage lokk til et bereder bryggeri?
Vil gjerne unngå at det renner langs kantene når jeg koker:)

Hvis du kjenner noen som jobber med tynnplater. Som foreksempel isolatør, HVAC eller blikkenslager så har de tilgang på et verktøy/maskin som kan valse kanter på plater. Ellers kan du skjære ut en plate som passer og pungte på en ring som passer innvendig.

Vi har laget lokk av vannfast x-finer..bruker det under oppkok men med full kjele så koker det kraftig over vist vi glemmer å ta av lokket når det starter å koke..

Sprayer self. starsan på lokket før det går på..

Høres ikke helt idiotsikkert ut i mine øyne egentlig. Ville heller lagt litt ekstra effort å fått noe av metall som er lett å rengjøre.

Noen kaster jo trefat fordi det er feil bakterier, ellers kunne man bare starsanert de.

Nå er jo x fineren vannfast så ser ikke helt problemet du nevner..men jeg kan jo ta feil..

Men jeg har en 3 liter med plastidip(gummi maling) så jeg maler det med den så er platen forseglet..

Aha. Ja hvis den er vannfast så er det vel litt annerledes. Så for meg et random trelokk.

Fin
Nå er jo x fineren vannfast så ser ikke helt problemet du nevner..men jeg kan jo ta feil..

Men jeg har en 3 liter med plastidip(gummi maling) så jeg maler det med den så er platen forseglet..

Finer er ikke vannfast, limet derimot er det :)

Mulig jeg er på jordet, men jeg har i min studie lest at man ikke bør koke med lokk for å få ut all diacetyl

Sist redigert:
Bruker bare lokk før og etter kok..

Filmbelagt kryssfiner er det (mørke brune)...men di aller fleste kaller de vannfast...

Tilbake
Topp