Jeg har også kjøpt inn eikechips. Men tenker 4 uker er bra.Jeg blir med. Blir en liten no-sparge batch. Tipper 9 -10 liter
Skal stå på eikechips et par måneder
Jeg har også kjøpt inn eikechips. Men tenker 4 uker er bra.
Stiller også til tjeneste, sammen med naboen. Litt større batch, går nok for så mye korn vi får plass til i BB60'en jeg brygger på i år ogsåJeg blir med. Blir en liten no-sparge batch. Tipper 9 -10 liter
Skal stå på eikechips et par måneder
Flaks de ikke hadde samme innstilling i nitten førr.Jeg stiller hvis ikke noe uforutsett hender i natt
Har allerede laget klart vannet så nå blir det vel slik.Jeg bruker ikke sulfat, bare litt klorid og bikarbonat
Du trenger vel egentlig ikke tilsette noe vil jeg påstå. Hvis noe, så evt noe CaCl.Driver og forbereder morgendagens Birger brygging.
Spekulerer litt på vannjusteringene. Jeg trenger nesten ikke justere for PH har det vist seg før. Sikkert p.g.a vannet vi har på Hitra.
Men lurer litt på hvor mye CaCl2 og CaSo4 jeg skal bruke.
Har prøvd å google litt, men det skrives mye forskjellig der ute. I fjor brukte jeg 3.5 gr CaCl2 og 2.5 CaSo4 på en 13.5 liters barch.
Skal bruke 27 liter vann og 7.5 kg malt i år.
Er det innafor med det jeg tenker å tilsette ?
Kommer litt sent i gang i morgen så det blir nok å ta litt av natta i bruk.....
Men det gledes.
Du trenger vel egentlig ikke tilsette noe vil jeg påstå. Hvis noe, så evt noe CaCl.
Ney det er same old greia. Jeg ar har jo sittet og vurdert det å gjøre det enkelt bare for å bli med igjen, men jeg har ikke utstyr lengre..Blir du med i år Mig?
En liten 5 liters batch i pinnekjøttgryta?