Birger Eriksen-dagen

Kjører i utgangspunktet en no sparge. Står og drypper nå. Spent på hvor preboil SG havner i dag. Jeg har alltid måttet jobbe litt for gravity points på Birger.

Update: Jepp. Havnet med litt høyt volum og 8 gravity points for lavt. Må koke det ned litt før jeg registrerer preboil SG og setter i gang boil timeren.
 
Sist redigert:
Vurderer å tilsette eikechips etter stormgjæringa,2g/liter. Er det innafor, eller bortkasta? Birger'n er jo smaksrik i seg selv, så mulig eikesmaken drukner?
 
Har justert litt på åpningsposten, tror jeg gjør det omtrent hvert år.

Løsnet litt på hvor "streng" ordlyden var ifht hva som skal brygges. Vitale stats er seff urørte, men det man gjør etter at stort sett basen, og alle vitale stats er på plass, så er det fritt frem, som det egentlig alltid har vært, men nå står det svart på hvitt og :)
 
Så, hvilket anbefales..? Kjøper tre av samme produsent nå, en for høy OG, en for range, og en for FG.
Et som er dyrt, er som regel litt bedre enn et billig et..Haha. Du finner nok gode hydrometere hvis du leter litt rundt, men de som er super-hyllevare til 80-100kr er ikke det du griner av hvis det knuser.
 
Så, hvilket anbefales..? Kjøper tre av samme produsent nå, en for høy OG, en for range, og en for FG.
Jeg er veldig fornøyd med de av denne størrelsen fra Brewshop (står Alla France på siden men det står VWR på de jeg fikk). Lett å lese av med 0.001 nøyaktighet og passer perfekt i 100 ml målebeger i glass fra Bryggselv.
IMG-2520.JPG
 
Jeg er veldig fornøyd med de av denne størrelsen fra Brewshop (står Alla France på siden men det står VWR på de jeg fikk). Lett å lese av med 0.001 nøyaktighet og passer perfekt i 100 ml målebeger i glass fra Bryggselv.
Vis vedlegget 50888
Aha, jeg mente de billig-greiene til Alla France. De er hyllevare og har sett at flere har hatt trøbbel med de.
 
Neste år må jeg ta meg fri og gjøkebrygge. To år uten å kjenne de deilige luktene av krutt og torpedert oljetank gjør noe med en stakkar.

Og så savner jeg litt det å få lyst på en Birger, for å så måtte krype inn gjennom et hull i veggen for å hente ei flaske fra jordkjelleren.
 
Tilbake
Topp