Birger Eriksen-dagen

Litt misunnelige på dem som er ferdige. Mesket inn kl 17. Nå har det snart gått 3.5t, og jeg er snart klar for 90 min kok.

Edit: Kok i gang. Er nok ferdig kokt litt over kl 22...
 
Sist redigert:
Våre allierte venner i bataljon US-05 sørger allerede for at det putrer i gjærlåsen. Ikke mitraljøse ennå men det drønner jevnt og trutt. Da kan jeg tre av og håpe amerikanerne ikke sprenger seg ut av gjærlåsen i ly av mørket. Blir tidlig ro på brakka i kveld.

Vel blåst og god natt!
 
Våre allierte venner i bataljon US-05 sørger allerede for at det putrer i gjærlåsen. Ikke mitraljøse ennå men det drønner jevnt og trutt. Da kan jeg tre av og håpe amerikanerne ikke sprenger seg ut av gjærlåsen i ly av mørket. Blir tidlig ro på brakka i kveld.

Vel blåst og god natt!
Mitraljøse var noe tyskerne drev med, amerikanerne drev mer med bombefly og artilleri når det ble trøbbel. Så håper du har nok headroom :D
 
Mitraljøse var noe tyskerne drev med, amerikanerne drev mer med bombefly og artilleri når det ble trøbbel. Så håper du har nok headroom :D

Lærte litt av fjorårets griseri. 15 liter vørter i 30 liters bøtte gir håp om at alt holder seg på innsida. Men blir med skrekkblanda fryd jeg entrer slagmarken i morra for en inspeksjon.
 
Lærte litt av fjorårets griseri. 15 liter vørter i 30 liters bøtte gir håp om at alt holder seg på innsida. Men blir med skrekkblanda fryd jeg entrer slagmarken i morra for en inspeksjon.
Det bør vel holde det. Hjelper ikke å være optimist uansett har jeg funnet ut, er det for mye i karet så er det for mye. Da kommer det ut og lokket kan ligge ved siden av som om det har blitt bombet.
 
Da er eg i gang! Arbeid og enormt behov for restutisjon gjorde at det ble en sen start. Det blir en lang natt...
Eg har masse mørk øl i kjøleskapene. Rock n roll på anlegget.
Innmesken var heftig, grøt som bare der, men nå kommer det seg. Har justert ørlite på gristen, men kjører 11 sorter, de samme, som i fjor.
Det blir Tomahawk som humle, ene og alene pga navnet. Det skal gjæres med Nottingham (starteren gikk till H******).
Nottingham, Robin Hood. Tomahawk. Pil og bue er altså årets tema :p :beercheers:
Og der var sikkert slikt de følte seg, den morgenen også...

Sto på polet i dag og skulle handle meg noe godt. Da åpenbarte det seg, selvfølgelig. Beffen. Denne lille båten som går over Vågen i Bergen.
Det var en slags link...
Snapchat-1398974482.jpg
Første sang ut ble, selvfølgelig:
 
Da er eg i gang! Arbeid og enormt behov for restutisjon gjorde at det ble en sen start. Det blir en lang natt...
Eg har masse mørk øl i kjøleskapene. Rock n roll på anlegget.
Innmesken var heftig, grøt som bare der, men nå kommer det seg. Har justert ørlite på gristen, men kjører 11 sorter, de samme, som i fjor.
Det blir Tomahawk som humle, ene og alene pga navnet. Det skal gjæres med Nottingham (starteren gikk till H******).
Nottingham, Robin Hood. Tomahawk. Pil og bue er altså årets tema :p :beercheers:
Og der var sikkert slikt de følte seg, den morgenen også...

Sto på polet i dag og skulle handle meg noe godt. Da åpenbarte det seg, selvfølgelig. Beffen. Denne lille båten som går over Vågen i Bergen.
Det var en slags link...
Vis vedlegget 50897
Første sang ut ble, selvfølgelig:
Håhåhå. Du er føkka på morgenkvisten, blir lang natt som du sa ja, med mindre du har alt nailet og en plan for de vitale tallene, oooog i tillegg til at du sier du har kjøleskapet fullt med mørk øl :D

Men godt å høre, da ble det en til på lista. Hva sier man, party on funker jo ikke, sink/fire/gun on?

For to år siden satt jeg jo og "tappet" øl til kok i flere timer, uten å ha tappet en dritt ekstra, slangene var bare fylte uansett uten at det skjedde noe. Ble sent, men verdt det. Det er noe jeg digger med BE-nasjonaldagen. Alltid noe som går litt skeis for noen, gøy å lese om de praktiske greiene som skjærer seg. Det skal jo som sagt ikke være enkelt å brygge :D
 
Pre-kjøling OG med refraktometer viser 1.115. Erfaringsmessig er hydrometeret litt lavere, men godt innenfor kravet. Puh!
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Håhåhå. Du er føkka på morgenkvisten, blir lang natt som du sa ja, med mindre du har alt nailet og en plan for de vitale tallene, oooog i tillegg til at du sier du har kjøleskapet fullt med mørk øl :D

Men godt å høre, da ble det en til på lista. Hva sier man, party on funker jo ikke, sink/fire/gun on?
Ja, eg får prøve å begrense meg med ølet, men det er vanskelig, kjøpte noen favoritter.
Jaja, eg har fri i helgen. Plan? Langt derifra, men nye SS kjelen har ikkje engang hatt behov for å skylle. så i dag blir alt nytt. Noterer heftig.
"Party for one" funker som F det.

Burde det utvikles en BE spilleliste?
Det slo meg at AC/DC har mye BE vennlige titler, og ikkje minst kanoner...
 
Ja, eg får prøve å begrense meg med ølet, men det er vanskelig, kjøpte noen favoritter.
Jaja, eg har fri i helgen. Plan? Langt derifra, men nye SS kjelen har ikkje engang hatt behov for å skylle. så i dag blir alt nytt. Noterer heftig.
"Party for one" funker som F det.

Burde det utvikles en BE spilleliste?
Det slo meg at AC/DC har mye BE vennlige titler, og ikkje minst kanoner...
Jeg kaller det selv for one-man-party. :D Kickeren er at du kan si onemanparty, og ingen skjønner hva du mener, men du har hatt party for deg selv.

Jeg hører akkurat nu på Battery, Metallica. Men "battery".. kanonbatteri?
 
Jeg kaller det selv for one-man-party. :D Kickeren er at du kan si onemanparty, og ingen skjønner hva du mener, men du har hatt party for deg selv.

Jeg hører akkurat nu på Battery, Metallica. Men "battery".. kanonbatteri?
Battery burde så absolutt være med. Eg er vant med å brygge for meg selv i kjelleren. Sikkert mange som har det slikt, men det er et lite sanctuary.
 
Jeg har fortsatt trua på at det blir arrangert et ølbryggerselskab med en foreleser eller to som kan imperial-stilen på Oscarsborg en dag i fremtiden, en helg før 09.04.
 
Ser ut som jeg var den mest beskjedne i år. Peila meg pent inn på 1.101 / IBU 101
men skumle planer om å tilsette demerarasukker til 1.111 etter stormgjæring og noen shotter med espresso før flasking
 
Ser ut som jeg var den mest beskjedne i år. Peila meg pent inn på 1.101 / IBU 101
men skumle planer om å tilsette demerarasukker til 1.111 etter stormgjæring og noen shotter med espresso før flasking
Er fortsatt fire som ikke har fylt ut OG i skjemaet. Men haha du safet med ett poeng..

Kjør på. Espresso, artig. More coffee.
 
1.1 før kok på refraktometer. Og har nå endelig bestemt meg at honndølen får hele batchen til rådighet. Aldri laga øl med gjæra over 1.080 sa Arvid. Da tester vi det. :D
 
Tilbake
Topp