Bjorleik 2013 - Flaskekonkurransen

Helt enig, cascade i stout kan funke som fjell det.
men komboen man juice og cascade er nok litt over kanten..
 
Er et lite stykke unna sentrum men man ruinerer swg ikke om man hiver seg i en taxi med kegs under armen.
 
Syns prioriteringen er dårlig når dere legger denne til samme helgen som det er oktoberfest i Munchen  :noway: kansje det bare er tilfeldig  ;)
Eg har jo lyst til å være med på alt, men prioriteringen blir nok oktoberfest  :skitbra:
 
Odland skrev:
Fyllefest med utvannet lager vs. skummende bjor i Bergen - valget er lett ;)

hehe, rart kor godt en utvannet lager kan smake hvis stemmningen er rett
skal drive litt lobbyvirksomhet for at Bjorleik ikke krasjer neste helg  ;D
 
Oktoberfesten har fyll i fokus (lageren er forsåvidt ikke utvannet, men variasjonen er liten), Bjorleik har fokus på godt øl og ølfaglige samtaler (og plass til ca. seks millioner færre besøkende). Prioriteringen er for min del enkel, men før eller senere kommer jeg nok til å dra til haraballet i München også...
 
aholgersen skrev:
Syns prioriteringen er dårlig når dere legger denne til samme helgen som det er oktoberfest i Munchen


Vel, Oktoberfest strekker seg vel strengt tatt over flere helger :)

Utvalgs-/smaksmessig er kanskje ikke Oktoberfest den største højdaren, men opplevelsen og atmosfæren er fantastisk (for de som liker sånt - sånne som undertegnede) :)
 
Var vel helst det at hotellet nok er fullt allerede pga. alle som vil til Bjorleik.:) Billetter er ikke lagt ut for arrangementet ennå.
 
Gahr skrev:
Oktoberfesten har fyll i fokus (lageren er forsåvidt ikke utvannet, men variasjonen er liten), Bjorleik har fokus på godt øl og ølfaglige samtaler (og plass til ca. seks millioner færre besøkende). Prioriteringen er for min del enkel, men før eller senere kommer jeg nok til å dra til haraballet i München også...

Been there
Done that
and got the scars to prove it
 
Dette virket som noe jeg kanskje kunne tenke meg å oppleve.
Kan noen fortelle litt om hva treffet går ut på?
Er det basert primert rundt konkuransen, er det ment som et hyggelig lag for folk med samme interesser (hjemmebrygging), osv. . .
Er deltagelse i konkuranse et krav? for det er jeg nok ikke klar for enda.

Jeg bor på fantoft så det er jo ikke lange veien, og muligheten til å treffe hyggelige folk med kunskap og humør er ikke noe man lett lar gå fra seg.
 
Det er primært et treff for ølhygge og erfaringsutveksling. Kåring av flaskekonkurranse har sin plass, sammen med kåring av PF. Utover dette er det et foredrag og mat. Veldig kjekt og veldig sosialt. Anbefales så absolutt.
 
Mulig jeg er litt tidlig ute tatt i betraktning at det fortsatt er 89 dager igjen, men har noen oversikt over adresse, tid for påmelding, antall plasser, priser, osv. . .?
 
Tilbake
Topp