Jeg hadde meg nettopp første runde med dette produktet, og sleit som faen med skum og stress. Litt irriterende, siden det var en Oud Bruin som skulle gønnes, og når man har klart å la et øl stå på glassballong i nøyaktig et år, så er det drit når halve fatet forsvinner i skum. Jeg fikk "reddet" endel, ved at jeg helte alt som kom som skum over i ei slags bøtte, og drakk det, hehe, men poenget var jo helst å få det flasket. Uansett - det funka til slutt. Det jeg fant ut måtte til var at flaskene måtte være så kalde som mulig, og helst enda fuktige av Star-San. Derfor satte jeg flasketreet rett utenfor garasjedøra en liten time, mens jeg kokte ferdig en bjørnebærgose og rigga til utstyret. Her sto også fatet, da det var et par minusgrader ute, i motsetning til kjøleskapet. Beergun og slanger og alt lå i iskald starsan. Når jeg var klar til å flaske bar jeg fatet forsiktig inn, slapp ut alt trykk, justerte ned trykket til det akkurat såvidt klarte å presset øl gjennom slangen. Og her kommer det viktigste, som jeg tror var hovedfeilen: jeg hadde fatet stående på gulvet, mens jeg gønnet ølet oppi på benken en god meter over fatet. De første gangene jeg testa dreiv jeg og kukte rundt på gulvet, slik at utgangen på fatet i praksis var endel høyere oppe enn flaskene. Denne gang funka det helt greit - det ble fremdeles litt skum når vi kom opp til halsen, og noen av flaskene har litt ujevn mengde i seg, og selv om det tar livet av et OCD-hjerte som mitt, så får jeg bare leve med det. Ølet var forøvrig karbonert med 1 bar.