• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Blichmann konisk gjæringstank 53 liter selges

Vi har brukt denne tanken tre ganger nå og er utrolig fornøyd. Kvaliteten er fantastisk, langt bedre enn andre koniske tanker jeg har sett. Vi har også begynt å høste gjær for gjenbruk med denne tanken, og det er utrolig hvor sprek 3. og 4. generasjon gjær er i forhold til den vi får med en enkel starter. Tapping er også enklere med mindre svinn, og vi får mindre grums på flaskene.

Dette er den største rustfri koniske tanken som går inn i vanlige kjøleskap.

Årsaken til salg at alt utstyret vårt er dimensjonert for 60-liters batcher, og denne er maks 45 liter. Vi har derfor oppgradert til en større konisk tank.

74201_Blichmann_Engineering_Blichmann_konisk_gj_ri_1.jpg

Mer info her:
http://www.bryggselv.no/products/blichmann-konisk-gjaringstank-53-l

Prisen er kr. 5.500.- (nypris kr. 7.300,-)
Tanken er i Oslo og sendes ikke.
 
Sist redigert:
Hei Stonefree,

Jeg kan måle og veie i morgen og poste her.

Karet er forholdsvis lett til å være i rustfritt stål, og selve beholderen er presset ut i ett stykke uten sveiseskjøter. Nå har vi en Kina-produsert tank som er langt tyngre pga. tykkere gods, men også ikke like fin i finnish pga. bla. sveiseskjøter. Årsaken til at vi bytter er utelukkende fordi Blichmanntanken er litt for liten for resten av vårt utstyr.

Kraner, ventiler og gjærlås følger med, slik som avbildet over. Jeg har også kvittering på tanken fra Bryggselv.

Vi har den stående på gulvet og dumper trub noen timer etter at vi har satt batchen til gjæring. Det går fint fra den nederste kranen. Prøver på SG underveis i gjæringen tar vi fra kranen over. Når vi skal tappe løfter vi hele karet opp på et bord, noe som går helt fint om man er to. Det er solide håndtak på hver side som felles inn når de ikke er i bruk, noe som gjør at karet kan få plass i normale kjøleskap. Med tanken på bord dumper vi gjær fra den nederste kranen, så tapper vi fra kranen over til omstikkningskar. Om du bruker corneliuskar kan du tappe rett på det. Svært lite trub kommer med ved tapping, og fordi man kan styre "pickup" på den øverste kranen får man også med seg alt øl på tanken.

Man kan også få et sett med benforlengere til denne tanken. Da slipper man å løfte den opp på noe for å tappe.
 
Takk glennrile!

Og beklager Stonefree for at jeg har glemt deg. Har hatt fokus på å brygge og tappe øl.

Si i fra om du trenger mer informasjon enn det glennrile har funnet. Du er selvfølgelig velkommen for å ta en titt på karet også. Nå står det rengjort og tomt, men det kan ikke garantere at vi ikke bruker det på en batch snart. Jeg bor like ved Lysaker i Oslo.

Hilsen Marius
 
Takk, grunnen til at jeg spør er at jeg har sett litt forskjellige tall på nettet, og er usikker på om vekten er shippingvekt eller vekt i utpakket stand.
Kunne godt tenke meg å ta en titt på den. Bor en halvtime unna.
 
Hei Stonefree,

Jeg er hjemme etter kl. 19 i kveld og i morgen og mesteparten av helgen. Lørdag formiddag brygger vi, så det er en god anledning.

Send meg gjerne en SMS på 920 35 444 for å avtale tidspunkt.
 
Tilbake
Topp