Blichmann RIMS Rocket

Jeg er også nysgjerrig på erfaringer. Noen som vet om det er noen bryggebutikker/kjeder i USA som selger denne? Jeg reiser til LA om noen uker, så det hadde jo vært perfekt å kjøpe en der. Er skeptisk til å bestille en til hotellet, i tilfelle forsinkelser etc.

Hvordan kopler dere forresten inn PID på den?
 
Mange som selger denne (MoreBeer, Great Fermentations, Adventures in Homebrewing, osv). Ser en del selger, men at det shippes direkte fra Blichmann. Akkurat i LA er jeg usikker, men det finnes garantert en sjappe i nærheten skulle jeg tro.

PID kan kobles inn ved utgangen gjennom f.eks. et T-ledd.
 
@Andreaswahl eller andre som har anskaffet seg denne: Noen som har testet og kan poste noen erfaringer? Tenker på flow rate, erfaringer rundt temperaturer i mesken, effektivitet på elementet, osv. :)

Må snart få i gang et RIMS-opplegg, og heller veldig mot denne, så kjekt om noen har formeninger om hvorvidt dette er et OK kjøp eller ei.
Testa an første gang i går, syns meskesteg tok litt tid men må nok jobbe litt me flowraten på pumpa for og få an te og fungere optimalt.. Holdt tempen meget bra når eg treff meskesteg. Kjørte 52-65 og 77 grader.
Effektiviteten var høyere en tidligere, ikke regnet men vil tro eg gikk fra 72 prosent til rundt noe og 80
 
Testa an første gang i går, syns meskesteg tok litt tid men må nok jobbe litt me flowraten på pumpa for og få an te og fungere optimalt.. Holdt tempen meget bra når eg treff meskesteg. Kjørte 52-65 og 77 grader.
Effektiviteten var høyere en tidligere, ikke regnet men vil tro eg gikk fra 72 prosent til rundt noe og 80
Effektivitet ble 82 prosent så fornøyd me det
 
Har en rims rocket på vei ifra USA nå, noen som har et tips til hvordan man skal henge den opp under bruk?
 
Ser at denne nå selges både som 120v og 240v. Hvilken bør man kjøpe for bruk i Norge. Takk for hjelpen.

Relax and have a homebrew
 
Noen anbefaling om hvor det er lurt å kjøpe denne? Dumt å betale frakt helt fra uniten om det fins alternativer.
 
Har hatt denne i 3 år, men kun brukt den i ca 2 år. Da vi bygget styringsskap og en del nye ting. Funker veldig bra med temp føler i utgangen av elementet, men må passe på at det ikke er for stor "flow" når en stegmesker. Veldig fornøyd. Min ble bestilt med 240V
 
@1Morten eller andre som har erfaring: Hva slags type støpsel har dere byttet til? Disse amerikanerne er jo så jævlig glad i stoooooore ting, så også dimensjoneringen på kabel til et stakkars 3,5 kW element.. Hadde noen ordinære 16A støpsel liggende, men de passer jo ikke - for mange og store kordeller til å få festet på forsvarlig måte...

Elektrikere på forumet: Tips til 16A støpsel med store nok "hull" for å feste denne skiten? Snakker 6 kvadrat...
 
@1Morten eller andre som har erfaring: Hva slags type støpsel har dere byttet til? Disse amerikanerne er jo så jævlig glad i stoooooore ting, så også dimensjoneringen på kabel til et stakkars 3,5 kW element.. Hadde noen ordinære 16A støpsel liggende, men de passer jo ikke - for mange og store kordeller til å få festet på forsvarlig måte...

Elektrikere på forumet: Tips til 16A støpsel med store nok "hull" for å feste denne skiten? Snakker 6 kvadrat...

Jeg kjøpte et helt vanlig støpsel på claes ohlson. Var svart og fint [emoji41]
 
Tilbake
Topp