Bordkorkemaskin Kraftig vs Proff?

Jeg har "kraftig" typen, meget solid sak. Proffmodellen er dog kjappere å justere flaske høyde på. Men om det er verdt 400 spenn for være opp til deg å vurdere :)

Edit: Ser min er litt anderledes en den bryggselv har..:confused:
 
Sist redigert:
Jeg startet med den billigste - den til 419 - og ble fort veldig lei den. Men den fungerer jo, og hvis du ikke skal flaske mye og ofte, er det liten grunn til å kjøpe noe dyrere. Jeg korker vel i overkant av 4000 flasker i året, og synes jeg fortjener noe bedre:).

Så jeg kjøpte like godt proffmodellen, og er veldig fornøyd. Tung og stødig, og mjuk og fin aksjon. Det er lett å plassere flaska. (Ser ikke poenget med den svarte "armen", forresten.) Jeg liker at det er lett å justere høyden, og at den kan finjusteres. Eneste minuset er at du må ta i litt når du fester "hodet", ellers vil det skli opp når du korker.

Kort sagt; korkingen går som en lek med denne. Men det kan det godt hende ded gjør med den som er 400 spenn billigere, også. Den har jeg jo ikke prøvd.
 
Sist redigert:
  • Like
Reaksjoner: JoW
Startet også med den billigste, kjøpte den på olbrygging.no: https://www.olbrygging.no/products/kapselpsetter-bordmodell3 men byttet til kraftigere modell fra Brewshop https://brewshop.no/produkt/flasking/korkemaskin-kraftig-modell-doc-revolution etter noen mnd. Opplevde problemer med at den billigste ikke alltid greide å få tett kapsling, med påfølgende flatt innhold.. (kan ha noe med at vi gjenbruker endel ulike flasker). Den kraftige modellen har vi ikke hatt noen problemer med, den oppleves også mye mer behagelig å bruke, trenger mindre kraft og føles mer "kontant" og solid i presset. Anbefaler å bruke de ekstra kronene :)
 
Finn er storprodusent. Snakker vel nærmere 50 batcher i året eller deromkring! Noen er ganske misunnelige. Sier det siste der for en venn...
 
Startet også med den billigste, kjøpte den på olbrygging.no: https://www.olbrygging.no/products/kapselpsetter-bordmodell3 men byttet til kraftigere modell fra Brewshop https://brewshop.no/produkt/flasking/korkemaskin-kraftig-modell-doc-revolution etter noen mnd. Opplevde problemer med at den billigste ikke alltid greide å få tett kapsling, med påfølgende flatt innhold.. (kan ha noe med at vi gjenbruker endel ulike flasker). Den kraftige modellen har vi ikke hatt noen problemer med, den oppleves også mye mer behagelig å bruke, trenger mindre kraft og føles mer "kontant" og solid i presset. Anbefaler å bruke de ekstra kronene :)

Å heisann, da blir det oppgradering her i huset også. Har den samme som du starta med, og etter å ha korka fem kasser bjørnunger på fredag var det nødvendig å bytte arm... Den der fra brewshop var jo overlegen kraftoverføring på.
 
Hvor hardt skal man dra i spaken? Kjøpte meg den kraftige modellen, men opplever at flaske blir sittende fast i maskinen ved korking, og at flaska må «bennes» ut. Er dette riktig?
 
Hvor hardt skal man dra i spaken? Kjøpte meg den kraftige modellen, men opplever at flaske blir sittende fast i maskinen ved korking, og at flaska må «bennes» ut. Er dette riktig?
Jeg har standard bordkorker og ja flaskene sitter alltid fast og må vippes ut av den. Korker, vrir flasken 180 grader og korker en gang til.

Hvor hardt? Tja vanskelig å beskrive, men kan kjenne at den "knepper".
 
Jeg har standard bordkorker og ja flaskene sitter alltid fast og må vippes ut av den. Korker, vrir flasken 180 grader og korker en gang til.

Hvor hardt? Tja vanskelig å beskrive, men kan kjenne at den "knepper".
Man kjenner liksom ikke noe knepp på den kraftige maskinen slik som på den enklere varianten.
 
Hvor hardt skal man dra i spaken? Kjøpte meg den kraftige modellen, men opplever at flaske blir sittende fast i maskinen ved korking, og at flaska må «bennes» ut. Er dette riktig?
Nei. Jeg hadde klaget. Sjølsagt skal ikke flaska henge igjen. Så om selger ikke har gjort oppmerksom på at den skal være sånn, skal du få penga tilbake.
 
Returner - kjøp Doc Revolution fra Brewshop!! Helt overlegen alle andre korkemaskiner jeg har prøvd.
Lånte proffmodellen av en kamerat første gang jeg flasket, men da jeg kjøpte selv gikk jeg for denne. Har aldri angret, og spesielt fordi jeg bruker mange ulike flasketyper. Doc Revolution er meget rask å justere høyden på.
 
Tilbake
Topp