Bratberg Kompaktbrygger, 35 liter

Fikk svar :)

"Hei
De lander i Haugesund 6 nov. Så blir de sendt oss noen dager etter å ha blitt fortollet og losset. Etter det sendes alle ut fortløpende
Sigbjørn "
 
Er det mulig.... er no muffins her ;-), Hvordan kan den være på lager, når den ikke blir sendt før om over 2 uker...dette er ikke seriøst.
Du får lese teksten før du utaler deg på nettet. Det står ingen utsending før 15 nov! Alle som har betalt vil bli sendt til først, så blir nye ordrer behandlet
Sigbjørn
 

Jeg vurderte lenge dette kompaktbryggeriet mot en BB60, og endte til slutt opp med sistenevnte. Jeg slo til på BB60 i Juli og har allerede brygget 4 brygg (170 liter ferdig øl). Kan ikke si at jeg angrer på kjøpet, er veldig fornøyd!

Noe av årsaken til at jeg til slutt gikk for BB60 var byggekvaliteten, patenten og volumet. Kompaktbryggeriet har en tykkelse på 0,4mm på yttervegg, mens BB60 har dobbel isolering på 0,3mm, altså 0,6 totalt + lufrom mellom. Noe som gjør at temperaturen under meskingen blir mer stabil. Om en brygger ute eller i rom hvor det er lavere temperatur er dette spesielt viktig. BB60 er også simplere bygget og dermed minsker også risikoen for feil eller dubbedingser som må byttes pga. slitasje ol...

Nå skal det også sies at dette kompaktbryggeriet virker veldig spennende, men tålmodigheten min rakk desverre ikke til. Dumt at dere ikke har fått utstyret enda, ser at den nye fristen nå er satt til November. Er fortsatt forveden på hvordan denne virker. Uansett, håper dere alle blir fornøyde med kjøpet til slutt og at apperatet lever opp til forventingene :)
Kompaktbryggeren har en tykkelse på 0,5 mm som er en vesentlig forskjell
Sigbjørn
 
Er det noen som har fått en eneste mail eller annen form for info ang dette? Eneste grunnen til at jeg fikk beskjed om utsettelse her var at jeg ringte for å spørre om noe helt annet. Men jeg har ikke fått svar på en eneste mail jeg har sendt siden jeg bestilte og betalte.
Håper dette er så bra, at det er vært irritasjonen.
 
Jeg fikk svar og la det ut. Jeg var i tvil om jeg hva jeg skulle gjøre tidligere i dag da planen var å brygge et all grain juleøl kit jeg kjøpte inn tidligere i høst.
Greit svar fra Sigbjørn og jeg regner her med at ting utenfor hans påvirkning har forlenget shippingen. Jeg hadde en kontainer på jobb som også tok avsted rundt den 20 i forge mnd fra Shanghai som skulle ta 4 uker, men som er 1 1/2 uke forsinket. Pluss at omlastingen i Hamburg alltid tar noe lenger tid.
 
Er det noen som har fått en eneste mail eller annen form for info ang dette? Eneste grunnen til at jeg fikk beskjed om utsettelse her var at jeg ringte for å spørre om noe helt annet. Men jeg har ikke fått svar på en eneste mail jeg har sendt siden jeg bestilte og betalte.
Håper dette er så bra, at det er vært irritasjonen.
Ja det har vært sendt ut nyhetsbrev på det, men det må man velge å få tilsendt. Har du ikkje krysset av for det får du det ikkje. Eg beklager forsinkelsen, det har vært fortvilende for oss men det er bare så lite eg får gjort med det. Send meg en mail så kan du få hevet kjøpet ditt og du får pengene tilbake. Eg pleier alltid å svare på mail. Gi meg mailadressen din så skal eg finne ut kor mange mail du har sendt men ikkje fått svar på. Da kan eg dokumentere det her inne og du vil ha min fulle beklagelse viss du har rett
Mvh Sigbjørn
 
Kompaktbryggeren har en tykkelse på 0,5 mm som er en vesentlig forskjell
Sigbjørn
Da jeg sende e-post til leverandøren (post@brygging.no) av dette kompaktbryggeriet fikk jeg tilbakemelding om at versjon 1 hadde en materialtykkelse på o,3mm, og at versjon 2 nå hadde blitt oppgradert til o,4mm.

Jeg sjekket samtidig tilbakemeldingen jeg fikk fra produsenten av bb60 (Per Inge) og da viste det seg at bb60 ikke er 2 x 0,3mm, som jeg skrev tidligere, men faktisk hele 2 x 0,6mm! Altså 1,2mm totalt, som er en betydelig forskjell mot 0,4mm eller 0,5mm.

Ikke misforstå, dette kompaktbryggeriet virker veldig spennende, men jeg bare forklarte hvorfor jeg valgte som jeg gjorde (patent, volum og byggekvalitet), som er smak og behag. Det kan hende versjon 2 av kompaktbryggeriet har en tykkelse på o,5mm, men på mailen min stod det 0,4mm og da var det mitt utgangspunkt.
 
Sist redigert:
Du får lese teksten før du utaler deg på nettet. Det står ingen utsending før 15 nov! Alle som har betalt vil bli sendt til først, så blir nye ordrer behandlet
Sigbjørn

Beklager, misforståelse, takk for kjapt svar på mail tidligere... Begynner å bli desperat etter å få brygga igjen.. Hehe, måtte sette et Europris extrakt her sist helg i desperasjon... Det er jo bare tull.. Gleder meg virkelig til å komme igang igjen..
 
Supert! da er det på tide vi trenger en egen mappe om kompaktbryggern her på forumet! :)

en liten ting jeg lurer på før allgreain virginity poppes. hva er egentlig en god kverningsgrad? siden alle malt møller er fra 0.2mm til 1mm?
 
Supert! da er det på tide vi trenger en egen mappe om kompaktbryggern her på forumet! :)

en liten ting jeg lurer på før allgreain virginity poppes. hva er egentlig en god kverningsgrad? siden alle malt møller er fra 0.2mm til 1mm?

1,2 - 1,5mm bør være greit. Det er ihvertfall hva jeg bruker. Kjører malten heller igjennom to ganger istedet for å ha for liten åpning.
Bruker forresten Monster Mill mm2
 
Tilbake
Topp