Enig,jeg tok ut 3-4 liter i en kjele og brukte den "vørter" til skyllingOkei, vi lurte litt på det.
Kanskje vi skal tømme ut litt og heller tilføre det først i skyllingen?
Enig,jeg tok ut 3-4 liter i en kjele og brukte den "vørter" til skyllingOkei, vi lurte litt på det.
Kanskje vi skal tømme ut litt og heller tilføre det først i skyllingen?
Jeg brukte å ca 7 kg.. men mulig du er inne på noe ang hvor "fint" dere har knust malten. Knuser dere selv? Jeg stiller min mølle på 1.5mm..er nok i fineste laget det å..skal kverne litt "grovere" neste bryggHvor mye har dere somregel i under mesking? 7kg malt.
Tok ut 4l nå, og fortsatt kan jeg ikke kjøre pumpa.
Rørte godt i malten også, men virker som sila i bånn er nesten tett?
Edit: Sila i bånn er helt tett. Pumpa gikk nå til det ikke var mer væske i bånn
Kvernet for fint?
Det skal jeg å. På en hevert jeg har er det en slik som du klemmer på for å stoppe tappinga..den kan vel brukes??Kvernet ikke selv nei, var gutta der jeg kjøpte som kvernet.
Skal prøve å strupe pumpa neste gang, tenkte også det at det var i overkant kraftig pumpe egentlig.
Det skal jeg å. På en hevert jeg har er det en slik som du klemmer på for å stoppe tappinga..den kan vel brukes??
Estimert ferdig og var 1045 ved 75% effektivitet.Hva var estimert OG og hva ble målt OG før kok?
kjørte du noe utmesk, hva var tempen I karet før skylling. Årsaken til at jeg spør er at jeg ikke har fått den OGen og effektiviteten som ønsket, og finner det litt underlig at du får til dette med den måten du har gjort det på. Ønsker å finne ut hva jeg kan gjøre for å få bedre resultat... Hvor mye skyllevann og på hvilken temperatur forresten?Estimert ferdig og var 1045 ved 75% effektivitet.
Hadde rundt 1053 før kok. Og endte på1054 og 24 liter
Det er vell rundt 83% etter beertools pro