Brewtroller vs Speidel...

Vurderer å bygge meg en kopi av braumeister. Kan jeg bruke brewtroller opplegg på dette? 
Har plassmangel.  Sitter å tenker på å få tak i et stålrør, sveise bunnen, installere varmeelement og
Pumpe.  Styre dette da med brewtroller. Har ikke lyst å svi av 20 lapper på en Speidel.

Noen som har noen formeninger?

Avhengig av hva du skal legge til av funksjonalitet så er det ikke sikkert du lander så ekstremt mye rimligere enn Speidel samtidig som du potensielt kan ende opp med noe som fungerer og oppleves som hjemmelaget (i ordets negative betydning). Jeg er i gang med noe som kanskje ligner litt og havner nok til slutt opp mot 10K hvis jeg teller med alt, og da prøver jeg først en billig rute med bl.a. rimelig pumpe og kjele. Poenget mitt er at motivasjonen for å bygge sitt eget system kanskje nettopp bør være lysten til å lage og muligheter det gir i fremtiden, og gjerne ikke å få det så billig som mulig hvis en Speidel er det du egentlig ønsker å oppnå. Just my two cents!

Stegmesking kan du løse med en PID som har tid/temperatur steg. http://www.ebay.com/itm/PID-TEMPERA...?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19c1e9abe3.  Du kan også styre 2 rele/alarm utganger på denne. ( men her datt jeg av lasset når det kom til programmeringen).  Sliter litt med kokingen. Andre pid kan man styre effekten i prosent. (På/av i et tidsintervall) det fikk jeg ikke til her. Løsningen ble 2 elementer. Skrur av det ene når det begynner å koke.

Sent from my iPad using Tapatalk

æg vurderer alt.... grubler og tenker... har ikke noe utstyr. har lest og studert hver krik og krok av muligheter.... dagdrømmer en del.... er nok stor sannsynlighet for at jeg begynner med BIAB .... :)

Tilbake
Topp