BrewZilla extender

Bjørn Egeland

Norbrygg-medlem
Kjøpte en BrewZilla ekstender som jeg hadde lest et sted ville kunne passe til min G30. Det gjorde den og ikke.
Ekstenderen kommer i to deler. Selve ekstenderen, som i prinsippet er et rør, og en silikon pakning som skal festes på toppen av BrewZilla bryggeren.
Uten pakningen passet ekstenderen utmerket på toppen av min G39, med litt slakk (plass til en pakning). Men når jeg setter pakningen på toppen av min G30, da blir den indre diameteren på pakningen 2 mm (eller så omtrent) for liten. Ikke tale om det går å få ekstenderen på plass. Så nå er jeg på jakt etter en eller annen rund silikon pakning med en diameter på 27-28 cm i matgodkjent silikon. Har også vurdert å ta kniven fatt og skjære til pakningen på skrått på innsiden, men venter litt.

Klipsene som skal holde alt sammen er og forskjellige på BrewZilla og Grainfather, men med litt kreativ bruk av strips løkker tror jeg det går fint.

Noen gode forslag der ute?

Har tenkt litt på å selge, og kjøpe BrewZilla, men liker godt GF sitt opplegg med oppskrift samling samt styring fra app, direkte fra oppskriften.

Hilsen

Bjørn Egeland

Tilbake
Topp