En god regel jeg lærte av en rørlegger i familien er at det aldri er lurt å stramme til alt man kan. Da ryker gjenger og rør.Jeg har sett tappekraner som har rød hane som også har sprukket. Så tror ikke det gjelder de på bildet spesielt. Er vel mer med plast som er brukt, godstykkelse, og hvor mye man strammer. Det er o-ringen som tetter, ikke muskelkraften, det holder å tighte mutteren så det sitter fast, hvis gummien i o-ringen er "god nok".
En god regel jeg lærte av en rørlegger i familien er at det aldri er lurt å stramme til alt man kan. Da ryker gjenger og rør.
Riktig. Stram til det er tett, og så kanskje littegrann til. Ferdig!Netopp. Og med plastikk så ryker det enda fortere.
Jeg mistet 25 liter blonde pga. en slik sprekk...
Må ha nye bøtter og da siden plastkraner har 1" eller 26mm hull. Godt tips da, bra rabatt kan man si!Kran i rustfritt stål - utstyr til brygging - Ølbrygging - Ølbrygging AS
Disse bør vel ikke sprekke.
Må ha nye bøtter og da siden plastkraner har 1" eller 26mm hull. Godt tips da, bra rabatt kan man si!
Spørs vel hvor lett den der er å holde rein? Plastkranene plukker du jo fra hverandre på noen få sekunder.
Jeg har akkurat plukka fra hverandre krana til kokekjelen min, og der var det dannet et rimelig solid belegg. Nå ligger ståldelene og bader i kaustisk soda. Jeg skal nok gjøre det her litt mer rutinemessig.
Hvordan plukker du de fra hverandre? Opplever at jeg ødelegger kranene etter å ha begynt med demontering, de jeg har plukket fra hverandre er det litt drittSpørs vel hvor lett den der er å holde rein? Plastkranene plukker du jo fra hverandre på noen få sekunder.
Alt med gjenger har jeg funnet ut at bør renses oftere enn man tror, spes etter øl med høy OG. Legger seg det som ser ut som sirup i gjengene. Derav neste oppsett, gjengefritt.