Bryggedag og flowmeter ødelagt - Bergen

Oskar_L

Norbrygg-medlem
Hei alle,

Jeg skal til å starte bryggedagen og skulle gjøre noen modifikasjoner på slangen til flowmeteret mitt. Selvfølgelig skjedde det som ikke skal skje. En av tilkoblingene til Flowmeteret brøt.

Så nå er spørsmålet. Er det noen i Bergensområdet som kan låne meg et flowmeter for dagen?

Oskar
 
Hehe :) testet litt og fant omtrent samme flow frå oksygentanken ved å redusere trykket til sånn rundt 0.1 bar. No e 7 nye flowmeter bestilt so då skal en vel unngå slikt i framtida  :)
 
Hva slags flowmeter bruker du Oskar? Jeg har selv ett men ikke fått testa det ut enda. Fungerer det som planlagt blir det brukt mellom alle karene mine for å sjekke hvor mye som overføres osv.
 
Heisann,

Dette var snakk om flowmeter for Oksygen for å holde kontroll på hvor mye Oksygen jeg tilfører vørteren før jeg starter gjæringen. Jeg har desverre ikke noe flowmeter som måler veskeflow :)

Oskar
 
MortenBo skrev:
Hva slags flowmeter bruker du Oskar? Jeg har selv ett men ikke fått testa det ut enda. Fungerer det som planlagt blir det brukt mellom alle karene mine for å sjekke hvor mye som overføres osv.

Hei Morten
Jeg har brukt denne et års tid mellom HLT og mesk. Fungere fint, selv på temperaturer på drøye 80 grader. Du må rulle litt nedover siden til du kommer til Digiflow 6710M. Finnes til forskjellige rørdimensjoner.

http://www.futurlec.com/Flow_Sensor.shtml
 
Tilbake
Topp